Podle studie společnosti Forrester Research většinu investičních prostředků posbíraly loni mezi insurtech firmami digitální pojišťovny (bezmála 55 % rozvojového kapitálu). Velké injekce putovaly do oborů digitálního pojištění pro zdraví a pro cestování. Ve 4. kvartálu 2021 šlo o celkovou částku 1,4 miliardy USD. Tato kategorie zahrnující i 1,2 miliardy USD pro mladou společnost Devoted Health se umístila na druhém místě mezi InsurTechy inkasujícími nejvíce fondů, a sice za kategorií infrastruktury a společnostmi v oblasti back-endu, kam směřovalo celkem 1,5 miliardy USD.
Mohlo by vás zajímat: Životní pojistky ve stínu inflace. Smlouvu je vhodné zkontrolovat
Forrester Research ve svém reportu zmiňuje, že očekává i nadále na čele rozvoje a celkového tempa oblasti insurtech digitální pojišťovny, které by měly i do budoucna pobírat nejvíce prostředků ze strany investorů na to, aby zjednodušily zákazníkům pořízení pojištění a jeho použití v praxi.
Všeobecně v sektoru InsurTechu obdržely startupy v rané fázi rozvoje 3,4 miliardy USD z fondových investic ve 4. čtvrtletí 2021, což byl třetí nejsilnější kvartál roku. Podle Forrester Research jsou mladé firmy v počáteční fázi svého vývoje důležitou součástí trhu, což zůstane zachováno i v nadcházejících letech, protože pojišťovny pokračují v investicích do digitálních technologií. Pro pojistitele jsou mladé společnosti atraktivní, neboť pomáhají zlepšovat operativní efektivnost, vytvářet nové produkty a získávat nové segmenty klientů.
Ve 4. čtvrtletí 2021 získalo celkem 50 insurtech firem financování, z nichž devět si přišlo na 100 milionů USD nebo vyšší částku. Mediánem finančních investic na jednu firmu byla suma 26 milionů USD, zatímco ještě v 1. kvartále 2021 to bylo „jen“ 10 milionů USD. Tři čtvrtiny finančních injekcí putovalo do společností v Severní Americe.
Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Miroslav Singer
Forrester Research odpověděl rovněž na otázku, odkud se tento rozvojový kapitál rekrutuje: podle něj zvyšují investice hlavně pojišťovny samotné. Životní pojištění nyní má prioritu postarat se o digitální zákaznickou zkušenost, majetková pojištění investují do technologií ke zjednodušení procesů. Zajistitelé se soustředí na digitální platformy k diverzifikaci svého podnikání.
Závěrem Forrester uvedl několik doporučení pro pojistný sektor, jak slibný insurtech v této době vytěžit a zužitkovat ve svůj prospěch: Chce to nejprve vyhodnotit vlastní podnikání a digitální zralost napříč celou zákaznickou cestou. Dále určit, které schopnosti lze rozvíjet interně a které by se měly poohlédnout po externím partnerovi. A následně vyhodnotit prostor ovládaný insurtech firmami ke zjištění, jaké potřebné schopnosti jsou na jejich straně pro pojišťovny dostupné.
Komentáře
Přidat komentář