Strategická akvizice mění dynamiku trhu
Allianz zahájila expanzi své evropské přímé on-line pojišťovny do Francie v roce 2023. Mnichovská pojišťovací skupina spustila svou digitální platformu v rámci širší strategie, která měla nahradit předchozí on-line pojišťovnu AllSecur v Německu a zaútočit na evropské úrovni. Důležitým základem pro byznys nového poskytovatele jsou mezinárodně jednotné pojistky, které jsou výrazně jednodušší a lze je snadno uzavřít on-line.
Původní plán předpokládal postupné rozšiřování produktového portfolia. Na začátku chtěla Allianz ve Francii digitálně nabízet cestovní pojištění, později měly podle okolností následovat další produkty jako pojištění domácnosti a odpovědnosti za škodu a také pojištění vozidel.
Mohlo by vás zajímat: Lukáš Kovanda: Ubývá pracujících mladých. Senioři tak pracují do vyššího věku
Eurofil přináší zkušenosti a zákaznickou základnu
Nyní pojišťovna hlásí další úspěch obchodování v sousední zemi. On-line pojišťovna Allianz Direct převzala svého konkurenta Eurofil od francouzské pojišťovny Abeille Assurances. Balíček zahrnuje mimo jiné portfolio a všechny související provozní obchodní aktivity a také více než 300 zaměstnanců. Obě strany už podepsaly dohodu s tímto obsahem.
Eurofil má dlouhou a úspěšnou historii, zejména v oblasti pojištění motorových vozidel, a má být integrován do Allianz Direct. To bude doprovázeno výrazným zrychlením vstupu na trh v segmentu on-line pojištění motorových vozidel.
Třetí místo na francouzském trhu v dohledu
Díky akvizici se Allianz Direct stane třetím největším poskytovatelem na francouzském trhu přímého pojištění. Očekává se, že transakce bude dokončena do konce roku 2025. V současné době převzetí stále ještě podléhá schválení dozorovými orgány.
„Tato akvizice je významným milníkem na naší cestě k tomu, aby se Allianz Direct stala přední digitální pojišťovnou v oblasti majetkového a úrazového pojištění v Evropě. S rozšířením přítomnosti ve Francii a spuštěním naší nabídky pojištění motorových vozidel důsledně uskutečňujeme naši růstovou strategii, která je poháněna silným organickým a cíleným anorganickým růstem," říká Philipp Kroetz, generální ředitel Allianz Direct.
Mohlo by vás zajímat: Vlog Petra Zámečníka: Další tažení proti podnikatelům!
Digitální transformace pojišťovnictví pokračuje
Akvizice Eurofilu potvrzuje trend digitalizace pojišťovacího trhu a rostoucí význam přímého pojištění. Allianz tak demonstruje, že kombinace organického růstu s cílenými akvizicemi může být účinnou strategií pro rychlé posílení pozice na konkurenčních evropských trzích. Úspěch této transakce bude klíčový pro další expanzní plány německé pojišťovny v oblasti digitálního pojištění napříč Evropou. Může být současně inspirací pro jiné silné hráče na trhu, jež se hodlají prosadit i v digitálním pojištění. To je veřejností stále pozitivněji vnímáno díky pohodlí, rychlosti a jednoduchosti sjednání.
Komentáře
Přidat komentář