Průzkum oslovil 360 majitelů hostinců, kaváren a dalších provozoven jako jsou heurigery ‚(v nich se ochutnává koncem léta mladé víno), bary a puby. Prostřednictvím reprezentativních dotazů se ukázalo, že chování podnikatelů v gastronomii je finančně velmi nebezpečné.
Stále více podpojištěných
Studie zjistila, že dokonce 16 procent podniků nemá uzavřeno vůbec žádné pojištění proti požáru! To je během krátké doby nárůst z nepojištěných 10 procent v roce 2006 na současných 16 procent. Podobně to vypadá s ostatními druhy pojištění.
Například pojištění odpovědnosti uzavřelo jen 79 procent gastronomických firem, pojištění pro případ krádeže má jen 73 procent restaurací a stejné procento uzavřelo pojistku pro případ prasklého vodovodního potrubí. Riziko bouřky si nechalo pojistit 76 procent podniků.
Ještě horší je to s pojištěním spolupracovníků. To pro své lidi uzavřelo jen 43 procent hostinských. A jen o něco víc než třetina (36 %) si pojistila přerušení provozu.
Balíček pro restaurace
Pojišťovna Helvetia přišla již před třemi lety na to, jak si poradit s touto cílovou skupinou. Nabízí restauracím a hostincům tzv. Gastro-Paket. Ten respektuje požadavky restaurací a proto se dobře etabloval na rakouském trhu.
Současné tendence již naznačují, že se zesiluje poptávka po gastropojištění. Alfred Kridlo, vedoucí centra pro firemní zákazníky pojišťovny Helvetia, tvrdí: „Více než 15 procent našich zákazníků přichází z gastronomie.“
Balíček pojistných služeb zahrnuje pojistnou ochranu pro catering, služby, poskytované na párty a události, při nichž jsou kryta rizika, vztahující se nejen na použité vybavení, ale i na jídla, nápoje, dekorace, ale i na jejich transport. Také na slunečníky a věci, uložené v šatnách. Pojištěny tímto způsobem mohou být tenisové a golfové turnaje včetně tak speciálního pojištění, jakým je pojištění proti vandalismu.
VersicherungsJournal