"V zákoně chybí to nejdůležitější: sankce," zdůraznil Tomšík.
Snahou regulátora je sjednotit pravidla distribuce. K tomu by však mohlo dojít nejdříve za tři až čtyři roky a to je příliš dlouhá doba. Jednat by se mělo rychle, proto ČNB hledá jinou cestu.
V loňském roce se 40 % všech stížností, které obdržela ČNB, týkalo pojišťovnictví, v drtivé většině šlo o pojišťovací zprostředkovatele.
"Je veřejným tajemstvím, že pojišťovací zprostředkovatelé velmi často prodají klientům produkty jen proto, aby získali vysokou provizi," připomněl viceguvernér. Dodal, že snaha sjednotit pravidla distribuce je sice chvályhodná, ale nebude to hned. ČNB proto navrhuje vytvořit koncept vázaných zástupců. Právě ten by umožňoval pokutovat nedostatek odborné péče.
Jak potvrdil Tomšík, tyto problémy se netýkají firemního pojištění. "My makléři trpíme tím, že média to míchají do jednoho pytle, což nás poškozuje," reagoval místopředseda Asociace pojišťovacích makléřů Ivan Špirakus.
Centrální banka se rovněž chce zasadit o odstranění arbitráží mezi životním pojištěním a penzijním připojištěním. "Všechny změny by měly být provedeny do konce léta roku 2011," uzavřel Tomšík.
DŠ

Komentáře
Přidat komentář