Insurance Europe: Spotřebitelské centrum přináší nové informace


			Insurance Europe: Spotřebitelské centrum přináší nové informace

Insurance Europe (IE) zveřejnila v únoru 2024 zprávu o tom, že na spotřebitelském centru IE lze nalézt nové informace o postupech či praktikách pojistitelů.

IE aktualizovala vlastní centrum[1] pro spotřebitele, což zdůrazňuje trvalé úsilí - napříč různými evropskými pojistnými trhy – o inovace a vylepšení pojistných produktů a služeb. Tento nástroj, tj. centrum určené spotřebitelům, je dostupné na webových stránkách federace IE. Poskytuje informace prostřednictvím interaktivní mapy Evropy, která uživatelům umožňuje kliknout na vybranou zemi a získat vhled do postupů či praktik pojistitelů, jež jsou zaměřeny na spotřebitele.


Mohlo by vás zajímat: Martin Diviš: Pojišťovna má vyřešit problém, ne jen zaplatit škodu


Centrum IE pro spotřebitele nabízí neúplný seznam iniciativ zaměřených na spotřebitele v řadě důležitých oblastí, a to včetně:

  • inovativních pojistných produktů a služeb,
  • digitalizace,
  • zdokonaleného managementu škodních událostí,
  • transparentnosti a finančního vzdělávání,
  • srozumitelnosti a jednoznačnosti krytí, resp. pojistné ochrany, a výluk,
  • inovativních technik řízení rizik,
  • iniciativ v rámci boje proti pojistnému podvodu,
  • správné praxe při výkonu činnosti.

Pokud se otevře interaktivní mapa, je potěšitelné, že je v ní zahrnuta ve většině výše zmíněných oblastí díky České asociaci pojišťoven i Česká republika. V zásadní rubrice „inovativní pojistné produkty a služby“ není zatím zastoupeno například Rakousko, Švýcarsko a Slovenská republika.

Pro představu čtenářů je vhodné zmínit, co se týče České republiky a inovativních pojistných produktů a služeb, že je prezentováno celkem 11 informací o inovativních postupech pojistitelů provozujících pojišťovací činnosti na českém pojistném trhu. Jedna z těchto informací zní následovně: „V roce 2022 začal jeden pojistitel nabízet opravy poškozeného majetku jako alternativu k finanční kompenzaci. Tato inovativní služba v pojištění majetku přišla v době, kdy je pro klienty nanejvýš obtížné nalézt živnostníky/řemeslníky, kteří by provedli menší opravy po poškození jejich domu nebo bytu“.


Mohlo by vás zajímat: Vienna Insurance Group reportuje 10% růst předepsaného pojistného v roce 2023


Zainteresovaným osobám lze doporučit využití či využívání této aktualizované databáze. Jde o zajímavý počin na evropské úrovni ve prospěch spotřebitelů. Toto centrum pro spotřebitele bude nutné průběžně aktualizovat, což bude náročné. Bylo by ovšem žádoucí získávat od spotřebitelů zpětnou vazbu, aby centrum trvale vyhovovalo zájmům a potřebám spotřebitelů.


[1] https://insuranceeurope.eu/priorities/2943/consumer-hub/category/7/innovative-productsand-services

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články