Toto sdělení bylo vydáno při zahájení celosvětové kampaně Organizace pro ekonomickou spolupráci a rozvoj (OECD) Global Money Week (GMW). Jde o každoroční akci s cílem zvýšit v globálním měřítku finanční gramotnost či povědomí dětí a mládeže. Od roku 2012 se do této kampaně zapojilo přes 60 milionů mladých lidí ze 176 zemí světa.
Mohlo by vás zajímat: ČNB k vykazování činnosti distributora pojištění v roli tzv. Managing General Agent
V této souvislosti IE vymezila 5 tipů či doporučení jak nejlépe nakoupit online pojištění a využít celou škálu digitálních řešení, jež pojistitelé nabízejí v každé fázi vztahu s klientem. Může jít o dobu, kdy klient uvažuje o sjednání pojištění, nebo když potřebujete předložit nárok vyplývající z neočekávané nahodilé události.
IE k tomu dodává, že i když mladí lidé jsou schopni snadno ovládat digitální finanční nástroje, existuje u nich někdy mezera, pokud jde o řádné řízení jejich financí. Proto navrhuje pět jednoduchých doporučení ke zvládnutí pojištění online:
- Nové digitální služby: mnoho služeb a produktů, jež pojišťovnictví nabízí, jako například nahlášení škody, je dostupných online nebo přes aplikaci,
- Vyberte si pro sebe správnou pojistnou smlouvu. Udělejte určitý průzkum a ujistěte se, zda pojistná smlouva odpovídá vaší potřebě. Stáhněte si důležité dokumenty a uložte si je pro případnou budoucí potřebu,
- Získání správného krytí: pojistitelé vám musí dát jasné, pregnantní a přesné informace. Abyste získali správné krytí, tak musíte být také poctiví, co se týče sdělení vaší historie, resp. potřebných informací a údajů. Pojistitelé mají právní povinnost zacházet s vašimi informacemi důvěrně a bezpečně,
- Inteligentní prvky: pojistitelé vám mohu nabídnout produkty, jež jsou lépe přizpůsobeny vašim potřebám, stejně jako služby, které jsou si více „vědomy“ rizika nebo jsou orientovány na snížení rizika. Například někteří pojistitelé provozující pojištění motorových vozidel využívají telematické přístroje, které monitorují dobu vaší jízdy nebo to, jak jezdíte. Dejte pojistitelům možnost nabídnout vám pojistné produkty šité na míru, jakou jsou pojistné smlouvy typu „platíš podle toho kolik ujedeš“/“platíš podle toho jak jezdíš“, u nichž je pojistné adekvátně upraveno,
- Bezpečnost na prvním místě: Ať už se přihlašujete na webovou stránku pojistitele nebo používáte jeho aplikaci pro chytrý telefon, vždy dbejte na bezpečnost vašich osobních údajů.
Komentáře
Přidat komentář