V Polsku bude Direct pojišťovna působit prostřednictvím oficiální pobočky nazvané Direct pojišťovna, a.s., spółka akcyjna oddział w Polsce. Vedením nové pobočky byl pověřen Rafał Hiszpański, zkušený manažer s více než 30 lety praxe v oblasti financí a pojišťovnictví. Pracoval na vedoucích pozicích ve společnostech jako D.A.S., Euler Hermes nebo Warta. „Jsem nadšený, že mohu využít své dosavadní zkušenosti k uvedení nové pojišťovny na polský trh. Direct pojišťovna mě oslovila svým inovativním přístupem, jednoduchostí a otevřeností. Věřím, že tyto hodnoty ocení i polští klienti,“ uvedl Rafał Hiszpański.
Mohlo by vás zajímat: Pavel Řehák: Máme ambici pokrýt všechna krajská města sítí autosalonů Direct
„Tento krok je výsledkem dlouhodobé přípravy a ambice nabídnout lidem v Polsku stejně přátelské a férové služby, které poskytujeme více než 500 tisícům klientů v České republice. Začínáme s autopojištěním a postupně plánujeme rozšíření portfolia o další produkty. Chceme i lidem v Polsku nabídnout jednoduché, rychlé, spolehlivé a přátelské pojištění,“ uvádí Michal Řezníček, CEO Direct pojišťovny.
Direct vstupuje na polský trh tím, že přebírá portfolio společnosti Wefox Insurance, které zahrnuje přibližně 400 tisíc klientů a představuje roční pojistné v hodnotě jedné miliardy korun. Tento před časem obdivovaný startup, jehož investory jsou mimo jiné banky Barclays a JP Morgan a který byl spuštěn v roce 2015, se nyní potýká s velkými problémy a aktuálně se rozhodl ukončit svoji přímou pojišťovací činnost a zaměřit se výhradně na distribuci. V rámci této strategie se rozhodl zbavit části svých aktiv, včetně svého podnikání v Polsku. Zájemcem o akvizici se stal právě český Direct a obě společnosti již v srpnu loňského roku podepsaly předběžnou smlouvu o převzetí.
Expanze do Polska představuje pro Direct pojišťovnu strategický krok k naplnění ambiciózního cíle – několikanásobně zvětšit své portfolio v nadcházejících letech. Direct se při distribuci svých produktů spoléhá především na agenty, kteří zajišťují 70 % prodejů. Zbývajících 30 % tvoří prodej prostřednictvím webu a aplikace, což je podobný výsledek jako u ostatních hráčů na českém trhu. Také v Polsku chce Direct využít tradiční model distribuce a zaměřit se na spolupráci s lokálními agenty. Zároveň ujišťuje, že klienti se mohou spolehnout na pohodlnou a online dostupnou poprodejní péči.
Mohlo by vás zajímat: Martin Švec: Technologie, kvalita a péče o klienty jsou klíčem k úspěchu
Při provozování činnosti v Polsku bude českého pojišťovatele podporovat polský insurtech Unext, stejně jako dříve podporoval společnost Wefox. Unext bude pro Direct plnit roli MGA (Managing General Agent), tedy generálního agenta, který převezme významnou část povinností pojišťovatele, například v oblasti spolupráce s agenty nebo likvidace škod. To potvrzuje také Cezary Świerszcz, generální ředitel společnosti Unext. „Naší nejvyšší prioritou je usnadnit celý přesun našich klientů s maximální rychlostí, přesností a nulovým rizikem pro klienty i distributory. Současně musím říct, že jsme nadšeni ze spolupráce s tak skvělým partnerem, jakým je Direct,“ doplňuje Świerszcz.
„Polsko je trh s obrovským potenciálem a přátelským prostředím pro inovace. I přes jeho specifika, jako je vysoký podíl klientů platících v hotovosti, věříme v úspěch našeho modelu distribuce a digitálních služeb. Současně chceme při vývoji nových produktů naslouchat a dobře porozumět potřebám místních klientů a obchodních partnerů,“ doplnil Michal Řezníček
Komentáře
Přidat komentář