Rozhodnutí Arag Allgemeine Versicherungs-AG neprišlo ze dne na den. Společnost již od roku 2010 přestala aktivně sjednávat nové smlouvy na pojištění motorových vozidel a ponechala si jen postupně se zmenšující kmen stávajících klientů. Aktuálně podle informací specializovaného portálu "procontra-online" spravuje už jen něco málo přes tisíc kontraktů.
V nedávném dopise s informací o ukončení pojištění pro zbývající zákazníky společnost ve svém zdůvodnění jasně definovala své priority – soustředit se chce na klíčové kompetence v oblastech pojištění právní ochrany, sportu, majetku, odpovědnosti a úrazového pojištění. Ekonomicky životaschopné pokračování v autopojištění označil mluvčí Arag za nemožné, stejně jako případný převod portfolia k jiné společnosti.
Mohlo by vás zajímat: ČAP: Náklady na pojistná plnění v prvním pololetí meziročně vzrostly o 7,5 %
Strategie postupného opouštění automobilového segmentu odráží širší trendy na německém pojistném trhu. Arag se rozhodl koncentrovat zdroje na specializovaná pojištění, kde má silnou pozici a kde může dosáhnout lepší ziskovosti než v konkurenčně náročném autopojištění. Postupný a neustálý propad počtu smluv za posledních 15 let jasně ukázal, že bez aktivního prodeje nemá segment budoucnost. Společnost tak raději ukončila postupný úpadek a uvolnila zdroje pro perspektivnější oblasti podnikání.
Helvetia jako záchranná síť
Arag však své zákazníky nenechává na holičkách. Od ukončení aktivního prodeje motorového pojištění v roce 2010 spolupracuje s pojišťovnou Helvetia Německo. Díky této kooperaci může prostřednictvím své exkluzivní organizace nabízet autopojištění Helvetia jako takzvané ventilové řešení. Tato spolupráce má pokračovat i po nedávném sloučení společností Helvetia a Baloise, což zajišťuje kontinuitu služeb pro stávající i nové klienty, kteří by u Arag hledali pojistné krytí vozidel.
Mohlo by vás zajímat: Odešla velká dáma českého pojišťovnictví Ivana Ferová
Odchod Arag z autopojištění ilustruje důležitý trend v německém pojišťovnictví – rostoucí specializaci menších hráčů na konkrétní segmenty místo univerzálního pokrytí všech rizik. Zatímco velké kompozitní skupiny jako Allianz zaměřují svoji transformaci na široké využití technologií v různých odvětvích, střední pojišťovny jako Arag sází na odbornost v užších oblastech. Pro německý pojistný trh to znamená další krok k segmentaci, kde každý hráč hledá svou konkurenční výhodu tam, kde ji může nejlépe uplatnit. Arag tak uzavírá patnáctiletou kapitolu postupného útlumu a otevírá novou éru zaměřenou na specializovaná odvětví, kde si věří.
Komentáře
Přidat komentář