Bezpečnost objektu je jen jedna jediná (díl třetí)


			Bezpečnost objektu je jen jedna jediná (díl třetí)
8.9.2008 Pojistný trh

O ochraně objektů, ať už soukromých, nebo firemních, jsme si povídali s obchodním ředitelem firmy ALKOM Security, a.s. ing. Tomášem Hadžegou. Dnes přinášíme poslední, třetí díl rozhovoru.

*Elektronika se vyvíjí neuvěřitelně rychlým tempem. Jak to ovlivňuje vaši firmu?

Zabezpečovací ústředna dnes není nic jiného než specifický typ počítače, na který jsou připojena periferní zařízení, jež poskytují informace mozku (ústředně). Svět okolo nás se stále víc komunikačně propojuje. Na základě požadavků některých našich významných klientů jsme doplnili do nabídky i monitoring, takže dnes je součástí naší firmy i dohledové multifunkční centrum, na něž je v současné době připojeno 3500 objektů. Pro ně zajišťujeme v rámci celé ČR výjezd.

*A jak řešíte to, že technologie stárnou a klienti by si je měli nechat pravidelně měnit?

Stárne všechno. Dnes si koupíte televizi a za týden zjistíte, že jste udělala chybu, protože za 14 dní bude na trhu nový výrobek, který má mnohem lepší rozlišení, má větší obrazovku a nižší spotřebu elektrické energie.

Takový je život a tak to asi půjde pořád. Pravdou je, že v rámci odborných názorů se říká, že morální zastarávání bezpečnostních technologií se pohybuje zhruba v intervalu 5 až 7 let. Existuje mnoho našich klientů, kteří mají starší bezpečnostní systémy. Snažíme se je udržovat v provozuschopném stavu, nicméně po 7 letech doporučujeme výměnu systémů, protože kvalita technického řešení už není to, co bývala. Problémem jsou peníze, protože těch nikdy není dost a vrcholný management musí rozhodnout, zda je investovat do bezpečnosti nebo jinam.

*Jaké máte vztahy se svými klienty?

Vztah s klientem chápeme jako dlouhodobý, komplexní a snažíme se o to, abychom od úvodního seznámení s klientem přes bezpečnostní posouzení objektů a přes dodávky,  montáž instalací a servis vytvářeli s klientem dlouhodobý vztah a to ze dvou důvodů: bezpečnost je velmi privátní záležitost a dlouhodobý vztah zabraňuje tomu, aby se u klienta vystřídalo příliš mnoho lidí. Čím víc lidí, tím víc názorů a myšlenek, ale i více rizik pro únik informací. Snažíme se přesvědčit klienta, že dlouhodobá spolupráce je dobrá nejen z hlediska fungování naší firmy, ale i z hlediska ochrany privátních, v řadě případů velmi důvěrných záležitostí.

Druhým důvodem pro dlouhodobou spolupráci je skutečnost, že v průběhu cyklické výměny instalací se dodržuje určitá jednotná filosofie a jednotný záměr pro řešení technologií. V řadě případů obměna systémů neznamená definitivní výměnu všeho. Je možné jít cestou postupných kroků, možné je využít kabeláže i původních tras. Lze využít i některé komponenty.

Proces je plynulý, není revoluční, věci se mění postupně. Dlouhodobost je výhodná i z hlediska finančních benefitů, protože při dlouhodobé spolupráci s klientem máme zájem nabízet optimální podmínky i z pohledu finančního.

Z pohledu bezpečnosti neexistují jen EZS, ale existují kamerové systémy, které mohou vykonávat řadu dalších činností než jenom sledovat jen nějaký prostor u klienta. Jsou schopny otvírat a zavírat, indikovat příchody a odchody a registrovat spoustu dalších informací. Záleží jen na tom, k čemu budou informace využity.

Systémů pro vytvoření bezpečnostní koncepce je celá řada. Nejsme vázáni žádným výrobcem, žádnou distribuční firmou- klientovi se snažíme nabídnout optimální strukturu technologií, a pokud možno v optimálních finančních podmínkách.

Zdroj: Dagmar Šístková

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články