Česká pojišťovna zdvojnásobila odhad předpokládaných škod

Česká pojišťovna zdvojnásobila odhad předpokládaných škod
Česká pojišťovna zdvojnásobila odhad předpokládaných škod
4.6.2013 Pojistný trh

Podle prvních informací mobilních techniků odhadovala Česká pojišťovna, že jí její klienti nahlásí z velké vody cca 20 000 škod v objemu stovek milionů korun. Dnes s ohledem na aktuální situaci zdvojnásobila odhad předpokládaných škod a očekává nyní dokonce až 40 000 nahlášených škod svých klientů v řádech miliard korun. Nejpostiženějším regionem jsou v tuto chvíli střední Čechy, odkud je zatím hlášena více než polovina všech škod, a dále pak jižní Čechy a Praha. Vše se ale může změnit v závislosti na vývoji počasí a situaci na jednotlivých vodních tocích.

V terénu jsou týmy mobilních techniků, které jsou posilovány také pracovníky z ostatních částí republiky, jež nebyly velkou vodou zasaženy. Mobilní technici prohlížejí škody tam, kde je to vzhledem k situaci možné. Při prohlídce mobilním technikem mohou klienti požádat o vyplacení zálohy na pojistné plnění.

Česká pojišťovna rovněž posílila počet operátorů na klientské lince 841 114 114.

K dnešnímu poledni eviduje ČP 3064 hlášených škod v objemu cca 140 milionů Kč. Nejvíce škod je prozatím hlášeno z okresů Benešov, Praha-západ a Nymburk. Stále převažují škody z majetkového pojištění občanů, rostou ale rovněž případy zatopených automobilů a zemědělských škod.

Podrobné pokyny pro klienty, odpovědi na nejčastější dotazy, stejně jako formuláře pro hlášení poškozených a zničených věcí jsou poškozeným k dispozici na speciálních internetových kalamitních stránkách ČP na adrese www.ceskapojistovna.cz/kalamity či na facebookovém profilu České pojišťovny.


Rady, co dělat po živelní události:

    • Ohlaste vzniklou škodu na klientskou linku 841 114 114. K nahlášení škody lze rovněž využít tištěného formuláře na všech obchodních místech ČP, webových stránek či mobilní aplikace Pojišťovna pro chytré telefony.
    • Mobilní technik vás bude kontaktovat a dohodne s vámi termín prohlídky.
    • Prohlídky poškozeného majetku klientů jsou možné ihned po opadnutí vody, kdy bude zřejmé, jaká škoda vznikla.
    • Pořiďte seznam poškozených věcí, pokud máte pořizovací doklady, připojte je k seznamu.
    • Zdokumentujte (ideálně fotoaparátem) vzniklé škody, zvlášť pokud odstraňujete následky ještě před prohlídkou mobilním technikem.
    • Začněte s odstraňováním škod, jakmile to bude možné.
    • Evidujte náklady a práce, které jste vynaložili na likvidaci škody – mohou být součástí náhrady vaší škody.
    • Připravte si pojistnou smlouvu před příchodem mobilního technika.
    • Při prohlídce mobilním technikem je možnost požádat o vyplacení přiměřené zálohy na pojistné plnění.

Česká pojišťovna

Zdroj: Česká pojišťovna

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články