Dosahování excelentní kvality likvidace pojistných událostí


			Dosahování excelentní kvality likvidace pojistných událostí
6.11.2009 Pojistný trh

AIRMIC je asociace pojistitelů a risk manažerů, která sdružuje více než 850 zástupců jak velkých společností, tak i středních a malých firem. Jeden z materiálů nedávno vydaných může být zajímavou inspirací nejen pro likvidátory pojišťoven, a proto nabízíme jeho český překlad:

Další zajímavé dokumenty v angličtině jsou k dispozici na webových stránkách společnosti: http://www.airmic.com/

Materiál odborně přeložil ing. Vladimír Pulchart, ředitel London Direct Underwriters, a.s.)

Opakování na úvod (protože opakování je matka moudrosti)

Služba likvidace pojistných událostí je základem, podle nějž klienti nakonec posuzují pojišťovací společnost a klíčovou záležitostí ovlivňující dobrou pověst pojistitele. Úhrada oprávněných pojistných nároků představuje splnění slibu, který tvoří „srdce“ pojistné smlouvy. A vskutku, mnoho pojišťovacích společností považuje vynikající službu likvidace pojistných událostí za něco, čím se odlišují od své konkurence.

Dosahování vynikající kvality při likvidaci pojistných událostí by mělo být základním cílem každé pojišťovací společnosti. Tento průvodce společnosti AIRMIC se zabývá jednotlivými složkami, jež by měly v souladu s nejlepší praxí fungovat, a také charakteristikami každé složky, které je nutno prokázat.  

Existuje nepřeberné množství anekdotických a subjektivných svědectví a názorů na službu likvidace pojistných událostí poskytovanou různými pojišťovacími společnostmi. Tento průvodce přináší strukturu pro objektivní hodnocení schopností společnosti likvidovat pojistné události.

Svým rámcem tento průvodce značně přesahuje metodiku klíčových ukazatelů výkonu (KPI), která je zavedena u všech operací likvidace pojistných událostí. Bere také v úvahu takové vhodné atributy kultury, zdrojů, operací a postupů (Culture, Resources, Operations and Procedures - CROP), aby bylo možné uplatňovat nejlepší praxi služby likvidace pojistných událostí. V rámci CROP představují operace procesy, kterými jsou pojistné události likvidovány, zatímco kultura, prostředky a postupy jsou konstrukcí, která tyto procesy podpírá.

Nutností je objektivní hodnocení, aby si klient sám mohl vyhodnotit, zda se schopnosti pojistitele likvidovat pojistné události vyrovnají jeho požadavkům jako pojištěné osoby. Pojišťovací společnosti pak musí objektivně a strukturovaně hodnotit svůj výkon v oblasti likvidace pojistných událostí, aby mohly prezentovat své schopnosti klientovi takovým způsobem, který umožňuje tomu, kdo nakupuje pojištění, provádět srovnání.

Hodnocení podle struktury uvedené v tomto průvodci také dovolí pojišťovací společnosti identifikovat možnosti nezbytného zlepšení schopností likvidace pojistných událostí tak, aby bylo možné průkazně dosahovat vynikající kvality.

Tento průvodce je hlavně zaměřen na požadavky likvidace pojistných událostí u větších klientů, ačkoli principy platí též pro rutinnější a častější operace. Podobně tyto principy platí pro likvidaci pojistných událostí, pokud jde o pojištění pro případ nemocí, ačkoli zde jde o speciální oblast. Obecně jsou to však právě větší a složitější organizace, které potřebují být lépe informovány svým oddělením likvidace pojistných událostí.

Velké a složitější pojistné události nevznikají zase až tak často. Proto tedy chtějí být velcí firemní klienti předem objektivně a podrobně ujištěni, že jejich pojistné události budou likvidovány účelným, efektivním a odpovídajícím způsobem.

Konečným kritériem nebo cílem je pak to, aby pojistné události byly likvidovány konzistentně, přesto však pružně a spravedlivě tak, aby tato likvidace byla jak transparentní, precizní a včasná, tak i bezpečná a vyhovující. Tento výsledek pak ponese nezbytné rysy partnerství s klienty, případně pojišťovacími makléři.

Tento průvodce byl vytvořen během seminářů konaných za přítomnosti členů AIRMIC a partnerů z řad pojišťovacích společností, pojišťovacích makléřů a odhadců škod.

Zdroj: AIRMIC

Pokračování příště

 

Share/Bookmark

Zdroj: AIRMIC

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články