Můžete nám představit svou profesní dráhu a co Vás přivedlo k rozhodnutí připojit se ke společnosti Allrisk?
Moje profesní dráha začala v Generali pojišťovně v roce 1995 v Hradci Králové na pozici vedoucího vnitřní správy což zahrnovalo regionální vedení taxace a likvidace. Po několika letech jsem převzal i vedení obchodu v tomto regionu. V roce 2007 jsem se přesunul do Slovenské Generali jako Vedoucí interního obchodu a od roku 2009 jsem již pracoval na centrále v Praze na pozici Obchodního ředitele. Poslední 4 roky až do konce roku 2019, jsem strávil v pozici Generálního ředitele Generali pojišťovny. Takže prakticky 25 let v oboru pojišťovnictví.
Po čtyřech letech strávených ve sklárně Moser v pozici generálního ředitele, kde jsme společně prošli nesmírně složitým obdobím, jsem se rozhodl pro návrat a zúročit jak zkušenosti a vztahy, tak přinést i možné inovace a nové přístupy. Společnost Allrisk znám dlouhodobě a vnímal jsem její dynamický růst v posledních letech. Zároveň jsme nalezli shodu s majiteli na budoucím směřování firmy a mém přínosu pro společnost Allrisk. Velmi mě rovněž potěšil fakt, si tento zlomový moment ve vývoji společnosti oba majitelé uvědomují a podporují jej.
Co chci ještě vyzdvihnout je, že moje rozhodnutí bylo ovlivněno nejenom rozumem ale i srdcem, protože máme společné životní hodnoty.
Mohlo by vás zajímat: Největší světové pojišťovny podle výše nebankovních aktiv
Co považujete za největší výzvu ve své nové roli a jak se na ni připravujete?
Největší výzvu vidím jednoznačně v posunu procesů a systému řízení společnosti, která musí odpovídat dosažené velikosti a která současně umožní společnosti Allrisk budoucí profitabilní růst a vysokou kvalitu poskytovaného servisu. Samozřejmě v úzké spolupráci se současným managementem společnosti Allrisk. Na strategiích začneme pracovat prakticky ihned.
Jak podstatná je pro Vás firemní kultura a jak ji vnímáte ve společnosti Allrisk?
Transparentní firemní kultura je podmínkou úspěšného rozvoje společnosti a je to dlouhodobá záležitost. Mám velkou radost, že to, co jsem byl zatím schopen navnímat, je mi velmi blízké a z části připomíná kulturu, kterou jsme budovali v minulosti v Generali, takže se velmi těším na spolupráci a další rozvoj v této oblasti.
Jak důležitým prvkem je pro Vás týmová spolupráce?
Je základním prvkem fungování a budování všech firem a já jsem ji vždy vyžadoval a plně podporoval. Obzvláště při dynamice růstu společnosti Allrisk bude klíčové zapojení všech úrovní firmy do strategických projektů a inovací.
Mohlo by vás zajímat: Kdo se stal generálním ředitelem a předsedou představenstva KB Pojišťovny?
Máte už v hlavě nějaké inovace, které byste rád viděl v nabídce Allrisk v následujících letech?
Paradoxně můj pobyt mimo sektor financí ve světě luxusního zboží mi přinesl řadu zajímavých myšlenek a podnětů, takže ano. Zároveň ale říkám, že k otázce bych se rád vrátil v příštím roce, kdy budu mít zmapovány procesy společnosti Allrisk a budeme schopni jasně definovat přínosy těchto inovací a zakotvit je v celkové strategii.
Jak plánujete komunikovat a budovat vztahy s klíčovými partnery a klienty?
Tak já jsem povahově nastaven tak, že potřebuji kontakt s lidmi a vnímám to jako důležitou součást mé práce, takže určitě se budeme osobně setkávat a moc se těším i na staré přátele, které jsem v poslední době neviděl. Jinak profesionální komunikaci jak přímou s klientem, tak například přes sociální sítě považuji za klíčovou a neprávem opomíjenou. Často vnímáme svět svým generačním pohledem, ale je třeba pracovat napříč generacemi a přinášet řešení, která obstojí.
Co považujete za hlavní klíč k úspěchu firmy v současném světě finančního poradenství?
Z pohledu klienta komplexitu a kvalitu všech klíčových procesů, od pojištění přes servis, IT podporu, komunikaci… Prostě všeho s čím může být klient během svého životního cyklu konfrontován. Tím myslím paralelu s luxusním zbožím – v podstatě nesmíte mít „slabé místo“ které by snižovalo hodnotu a vnímání vaší značky, kvality produktu, služby……. Těch oblastí a faktorů, které jsou důležité pro celkový výsledek je ve vysoce konkurenčním prostředí mnoho. Řada firem také rezignovala na jakoukoliv unikátnost, která vás na trhu odliší od konkurence a umožní stavět úspěšnou marketingovou komunikaci a strategii. Je nutné definovat a dlouhodobě pracovat s vlastním USP (jedinečný prodejní argument), především v době, kdy významně roste role nepřímé komunikace a umění se odlišit je jedním ze základů úspěchu firmy.
Mohlo by vás zajímat: Počet nehod s účastí dětí stoupá v září až dvojnásobně
Jak hodnotíte současnou konkurenci na poradenském trhu v České republice?
Situace se z mého pohledu výrazně nezměnila. Prostředí je vysoce konkurenční a regulované a pojistný trh poměrně fragmentovaný. Na druhé straně vnímám aktivity o určitou konsolidaci a kontrolu trhu, především u velkých makléřských firem a celkové posilování pozic velkých hráčů na trhu. Allrisk je jedním z těchto velkých hráčů a svoji pozici chceme nadále posilovat například spoluprací s dalšími makléřskými firmami, které mají podobné hodnoty a přístup ke klientům jako my.
Covid a energetická krize naštěstí finanční sektor nezasáhly tolik jako výrobní sektor, takže nebylo nutné aktivovat opravdu krizové plány.
Také jsem s lítostí zaznamenal odchod několika osobností z českého pojistného trhu.
Jak se díváte na digitální transformaci ve finančních službách a jak vnímáte fenomén umělé inteligence s jeho přesahem do každodenní praxe?
Ano, transformace, digitalizace a umělá inteligence se dostaly do našich slovníků a jsou zakotveny ve strategiích prakticky všech společností. Jsou velmi důležité v cestě za zvyšováním efektivity a profitability, ale většinou neměří pocity a nadšení klientů. Pokud úroveň vzdělání veřejnosti půjde v souladu s těmito inovacemi, tak je možné přinést zásadní změny ve všech oblastech. Pokud ne, tak mohou ohrožovat samotný princip a logiku poskytování finančních služeb včetně budování vztahu s klientem. Zároveň je těžké predikovat co bude standardem za 5-10 let, protože jsme také součástí globálních trendů.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: „Woke politika“ se hroutí, ESG fondy končí
A na závěr se Vás zeptám, jaký je Váš oblíbený způsob relaxace po náročném pracovním dni?
Relaxace je pro mě rodina, někdy kolektivní sport a kamarádi, a někdy také i samota, podle toho, jak se cítím. A když nevíte, jak se cítíte, zeptejte se manželky, ona to ví vždycky (úsměv).
Děkuji Vám za rozhovor.
Komentáře
Přidat komentář