Pavel Mencl vede strategický rozvoj skupiny Allrisk: Fokus na inovace a kvalitu


			Pavel Mencl vede strategický rozvoj skupiny Allrisk: Fokus na inovace a kvalitu

Společnost Allrisk, jedna z předních finančně poradenských skupin s 20letou historií u nás, získala velkou posilu. Na pozici Ředitele pro strategický rozvoj ČR a SR a zároveň jako Poradce členů představenstva nastupuje Pavel Mencl, který přináší hluboké znalosti a rozsáhlé zkušenosti z oblasti pojišťovnictví a finančního poradenství, které získal během své úspěšné kariéry v několika renomovaných společnostech. Jeho příchod tak podtrhuje dlouhodobou strategii společnosti Allrisk, která se zaměřuje na inovace, digitální transformaci a především na kvalitní klientský servis.

Můžete nám představit svou profesní dráhu a co Vás přivedlo k rozhodnutí připojit se ke společnosti Allrisk?

Moje profesní dráha začala v Generali pojišťovně v roce 1995 v Hradci Králové na pozici vedoucího vnitřní správy což zahrnovalo regionální vedení taxace a likvidace. Po několika letech jsem převzal i vedení obchodu v tomto regionu. V roce 2007 jsem se přesunul do Slovenské Generali jako Vedoucí interního obchodu a od roku 2009 jsem již pracoval na centrále v Praze na pozici Obchodního ředitele. Poslední 4 roky až do konce roku 2019, jsem strávil v pozici Generálního ředitele Generali pojišťovny. Takže prakticky 25 let v oboru pojišťovnictví.

Po čtyřech letech strávených ve sklárně Moser v pozici generálního ředitele, kde jsme společně prošli nesmírně složitým obdobím, jsem se rozhodl pro návrat a zúročit jak zkušenosti a vztahy, tak přinést i možné inovace a nové přístupy. Společnost Allrisk znám dlouhodobě a vnímal jsem její dynamický růst v posledních letech. Zároveň jsme nalezli shodu s majiteli na budoucím směřování firmy a mém přínosu pro společnost Allrisk. Velmi mě rovněž potěšil fakt, si tento zlomový moment ve vývoji společnosti oba majitelé uvědomují a podporují jej.

Co chci ještě vyzdvihnout je, že moje rozhodnutí bylo ovlivněno nejenom rozumem ale i srdcem, protože máme společné životní hodnoty.


Mohlo by vás zajímat: Největší světové pojišťovny podle výše nebankovních aktiv


Co považujete za největší výzvu ve své nové roli a jak se na ni připravujete?

Největší výzvu vidím jednoznačně v posunu procesů a systému řízení společnosti, která musí odpovídat dosažené velikosti a která současně umožní společnosti Allrisk budoucí profitabilní růst a vysokou kvalitu poskytovaného servisu. Samozřejmě v úzké spolupráci se současným managementem společnosti Allrisk. Na strategiích začneme pracovat prakticky ihned.

Jak podstatná je pro Vás firemní kultura a jak ji vnímáte ve společnosti Allrisk?

Transparentní firemní kultura je podmínkou úspěšného rozvoje společnosti a je to dlouhodobá záležitost. Mám velkou radost, že to, co jsem byl zatím schopen navnímat, je mi velmi blízké a z části připomíná kulturu, kterou jsme budovali v minulosti v Generali, takže se velmi těším na spolupráci a další rozvoj v této oblasti.

Jak důležitým prvkem je pro Vás týmová spolupráce?

Je základním prvkem fungování a budování všech firem a já jsem ji vždy vyžadoval a plně podporoval. Obzvláště při dynamice růstu společnosti Allrisk bude klíčové zapojení všech úrovní firmy do strategických projektů a inovací.


Mohlo by vás zajímat: Kdo se stal generálním ředitelem a předsedou představenstva KB Pojišťovny?


Máte už v hlavě nějaké inovace, které byste rád viděl v nabídce Allrisk v následujících letech?

Paradoxně můj pobyt mimo sektor financí ve světě luxusního zboží mi přinesl řadu zajímavých myšlenek a podnětů, takže ano. Zároveň ale říkám, že k otázce bych se rád vrátil v příštím roce, kdy budu mít zmapovány procesy společnosti Allrisk a budeme schopni jasně definovat přínosy těchto inovací a zakotvit je v celkové strategii.

Jak plánujete komunikovat a budovat vztahy s klíčovými partnery a klienty?

Tak já jsem povahově nastaven tak, že potřebuji kontakt s lidmi a vnímám to jako důležitou součást mé práce, takže určitě se budeme osobně setkávat a moc se těším i na staré přátele, které jsem v poslední době neviděl. Jinak profesionální komunikaci jak přímou s klientem, tak například přes sociální sítě považuji za klíčovou a neprávem opomíjenou. Často vnímáme svět svým generačním pohledem, ale je třeba pracovat napříč generacemi a přinášet řešení, která obstojí.

Pavel Mencl 2024 5

Co považujete za hlavní klíč k úspěchu firmy v současném světě finančního poradenství?

Z pohledu klienta komplexitu a kvalitu všech klíčových procesů, od pojištění přes servis, IT podporu, komunikaci… Prostě všeho s čím může být klient během svého životního cyklu konfrontován. Tím myslím paralelu s luxusním zbožím – v podstatě nesmíte mít „slabé místo“ které by snižovalo hodnotu a vnímání vaší značky, kvality produktu, služby……. Těch oblastí a faktorů, které jsou důležité pro celkový výsledek je ve vysoce konkurenčním prostředí mnoho. Řada firem také rezignovala na jakoukoliv unikátnost, která vás na trhu odliší od konkurence a umožní stavět úspěšnou marketingovou komunikaci a strategii. Je nutné definovat a dlouhodobě pracovat s vlastním USP (jedinečný prodejní argument), především v době, kdy významně roste role nepřímé komunikace a umění se odlišit je jedním ze základů úspěchu firmy.


Mohlo by vás zajímat: Počet nehod s účastí dětí stoupá v září až dvojnásobně


Jak hodnotíte současnou konkurenci na poradenském trhu v České republice?

Situace se z mého pohledu výrazně nezměnila. Prostředí je vysoce konkurenční a regulované a pojistný trh poměrně fragmentovaný. Na druhé straně vnímám aktivity o určitou konsolidaci a kontrolu trhu, především u velkých makléřských firem a celkové posilování pozic velkých hráčů na trhu. Allrisk je jedním z těchto velkých hráčů a svoji pozici chceme nadále posilovat například spoluprací s dalšími makléřskými firmami, které mají podobné hodnoty a přístup ke klientům jako my.

Covid a energetická krize naštěstí finanční sektor nezasáhly tolik jako výrobní sektor, takže nebylo nutné aktivovat opravdu krizové plány.

Také jsem s lítostí zaznamenal odchod několika osobností z českého pojistného trhu.

Jak se díváte na digitální transformaci ve finančních službách a jak vnímáte fenomén umělé inteligence s jeho přesahem do každodenní praxe?

Ano, transformace, digitalizace a umělá inteligence se dostaly do našich slovníků a jsou zakotveny ve strategiích prakticky všech společností. Jsou velmi důležité v cestě za zvyšováním efektivity a profitability, ale většinou neměří pocity a nadšení klientů. Pokud úroveň vzdělání veřejnosti půjde v souladu s těmito inovacemi, tak je možné přinést zásadní změny ve všech oblastech. Pokud ne, tak mohou ohrožovat samotný princip a logiku poskytování finančních služeb včetně budování vztahu s klientem. Zároveň je těžké predikovat co bude standardem za 5-10 let, protože jsme také součástí globálních trendů.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: „Woke politika“ se hroutí, ESG fondy končí


A na závěr se Vás zeptám, jaký je Váš oblíbený způsob relaxace po náročném pracovním dni?

Relaxace je pro mě rodina, někdy kolektivní sport a kamarádi, a někdy také i samota, podle toho, jak se cítím.  A když nevíte, jak se cítíte, zeptejte se manželky, ona to ví vždycky (úsměv).

Děkuji Vám za rozhovor.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články