Nedostatek odborníků se stává chronickým problémem


			Nedostatek odborníků se stává chronickým problémem

Na portálu německého časopisu Versicherungsmagazin byl zveřejněn článek o tom, že v německém pojišťovnictví se projevuje nedostatek odborníků a do roku 2030 by se mohla situace vyostřit. Neobsazená pracovní místa se stanou normou. Článek se opírá o studii, která se zabývala pracovní silou v roce 2030 a byla zpracována na základě dotazování osob, které mají v pojišťovnách rozhodovací pravomoc. 

Téměř třetina respondentů (31,9 %) počítá s tím, že každé desáté pracovní místo by mohlo v období do roku 2030 zůstat neobsazené. Potřeba kvalifikovaných pracovníků poroste nadále především v digitální oblasti. 48,4 % respondentů uvedlo, že nedostatek odborníků pokládají za hlavní překážku urychlení digitální transformace. 36,3 % dotázaných pojistitelů sdělilo, že stávající osazenstvo nedisponuje potřebnými digitálními schopnostmi, aby úspěšně doprovázelo digitální transformaci. Tento vývoj má citelné důsledky: 40,7 % respondentů je názoru, že jejich obrat bude ohrožen, pokud by nemohly být včas získány potřebné odborné pracovní síly.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Starého psa nové kousky nenaučíš


Philipp Weingart, výkonný ředitel jednoho útvaru v personální a konzultační firmě Robert Half,  zdůrazňuje, že pokračující digitalizace a tlak na adaptaci nenechává v klidu ani pojišťovnictví. Ale právě větší pojistitelé prý zavedli takové procesy řízení lidských zdrojů, které spíše brání tomu, aby pro sebe získali nejlepší zaměstnance nebo aby se orientovali na nové personální zdroje.

I z tohoto důvodu má v tomto směru významnou roli či povinnost ředitel pro řízení lidských zdrojů.  Měl by být hnací silou na budoucnost orientované personální strategie, která bude sledovat cíle firmy. Tento ředitel by měl oslovovat jiné členy představenstva, resp. je přitáhnout k řešení problémů. 33 % respondentů potvrdilo tento názor, přičemž uvedli, že úzká součinnost na úrovni vedení je pro úspěšnou transformaci lidských zdrojů nezbytná. 45,1 % respondentů je naproti tomu názoru, že ředitel pro řízení lidských zdrojů by měl spolupracovat s jinými manažery na úrovni „C“, jako jsou ředitel pro informace, který zodpovídá ve firmě za řízení, implementaci a využívání informací a za IT technologie, a ředitel pro oblast dat, který zodpovídá za celofiremní správu a řízení a využití dat (zpracování, analýzy, vytěžení dat …). Jen tak lze prý dospět k personální transformaci podniku.


Mohlo by vás zajímat: Nová pravidla pro udržitelnost? Hlavně ať dávají smysl, říká Insurance Europe


Respondenti se shodli na tom, že do roku 2030 se role ředitele pro řízení lidských zdrojů výrazně změní. Tyto změny by měly zahrnovat například:

  • nasazení pružnějších modelů získávání nových zaměstnanců, aby byla pokryta rostoucí potřeba pracovních sil. Tento názor zastává 42,9 % respondentů,
  • automatizaci procesů týkajících se lidských zdrojů, aby byla zvýšena účinnost a agilnost v této oblasti. Takový postup podporuje 40,7 % respondentů. Další respondenti se vyslovili pro rozvoj analýz dlouhodobých scénářů (37,4 %), aby budoucí mezery či rozdíly v dovednostech mohly být včas identifikovány a vyřešeny,
  • rozvoj rizikových strategií vztahujících se k řízení lidských zdrojů, což doporučuje 33 % respondentů,
  • implementaci vyspělých technologií pro oblast řízení lidských zdrojů. Toto řešení podporuje 29,7 % respondentů.  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články