Náhradu škody v tomto případě lze uplatnit dvěma způsoby: tím prvním je náhrada škody z pojištění řidiče, které by měl uzavřít autobusový dopravce (pojištění odpovědnosti).
Pokud by tomu tak nebylo, je možné hradit škodu z povinného ručení , které musí mít každý autobus. Z povinného ručení je možné uhradit veškeré nároky , spojené s odstraňováním nehody na místě (jde například o vyprošťovací práce, zásah hasičů, transport zraněných z místa nehody, související škody na dálnici, na zavazadlech i náhrada škod na zdraví cestujících z autobusu - bolestné i trvalé následky zranění.)
Hlavní roli v těchto případech však hraje cestovní pojištění účastníků zájezdu. Jeho obvyklou součástí je kromě pojištění pro případ nemoci také úrazové pojištění, které v případech úrazu při takové havárii, jako byla tato, hraje klíčovou roli. Součástí kvalitního cestovního pojištění je i asistenční služba, která začíná na dálku pomáhat klientům okamžitě po havárii. Číslo na asistenční službu je proto nutné mít stále při sobě.
V případě, že klienti nebudou ve svých nárocích plně uspokojeni, pak jim zbývá jediná možnost: uplatnit své nároky u soudu. Kdyby to bylo v USA, pak by klienti mohli využít možnosti podat tzv. kolektivní žalobu. Bohužel, o této možnosti se zatím v Evropské unii pouze uvažuje, zda dát klientům tuto možnost k dispozici či nikoliv.
Cestovní kancelář Kellner byla založena v roce 1992 a specializuje se na pobytové zájezdy ve Středomoří. Zájezdy jsou nabízeny s autokarovou i vlastní dopravou. CK Kellner je proti úpadku pojištěna u pojišťovny UNIQA.
Dagmar Šístková

Komentáře
Přidat komentář