Pojistitelé pozor! Přibývá požárů způsobených vadnými akumulátory


			Pojistitelé pozor! Přibývá požárů způsobených vadnými akumulátory

Německá pojišťovací skupina VGH-Versicherung se sídlem v Hannoveru varuje před stále vyššími škodami způsobenými vadnými akumulátory. Tím, že přibývá těchto elektrických přístrojů, se totiž zvyšuje počet relevantních požárních škod právě v důsledku vad.

Před několika lety se požár vyvolaný vadným lithiovým akumulátorem (baterií) v zásadě mezi příčinami požáru nevyskytoval. Ovšem s nárůstem počtu lithiových akumulátorů stoupá také počet požárů. Podle expertů Institutu veřejných pojistitelů pro prevenci škod a zkoumání škod (IFS) není sice důvod baterie zatracovat, ale tohoto rizika by si měli být všichni vědomi.

Obecně platí, že nově se objevující technická nebezpečí jsou zpravidla identifikována a statisticky podchycena teprve s větším časovým zpožděním. Vyhodnocení údajů z šetření výše uvedenému institutu však jasně ukazují, že riziko požáru způsobeného lithiovými akumulátory se značně zvyšuje. Týká se to především notebooků, mobilních telefonů a modelářství. Nicméně významný podíl na škodách mají také elektrická jízdní kola a jiná akumulátory poháněná vozidla.


Mohlo by vás zajímat: Na horší časy je potřeba se připravovat v těch lepších


Nebezpečí plynoucí z vadných akumulátorů si uvědomují i škodní experti pojišťovny Gothaer. Jako negativní příklad zmínili v roce 2017 baterie firmy Samsung. U jiných elektronických zařízení, jako jsou například elektronické cigarety, došlo již k poškození osob. Problémem je, že značný počet elektronických zařízení sází na pohon z akumulátorů.

IFS upozorňuje, že technologie lithiových akumulátorů je v principu stejná u notebooku i elektrických jízdních kol. Rozdíl je snad jen v tom, že akumulátor u notebooku se skládá ze čtyř částí (článků), kdežto akumulátor elektrického jízdního kola ze 30 až 40 článků. Samozřejmě u elektroautomobilů jde o stovky až tisíce článků. Jestliže dojde k poruše v jednom jediném článku, teplota začne rychle stoupat, až se vyvolá řetězová reakce a mnohé články se jeden po druhém termicky spojí, čímž dojde k zajiskření a vzniku plamene. 


Mohlo by vás zajímat: Miloš Velíšek: Pojištění auta už není jen o povinném ručení


Experti pojišťovací skupiny VGH Versicherung varují, že lithiové akumulátory jsou v zásadě velmi citlivé na chyby při jejich používání. Aby bylo možno se těmto chybám vyvarovat, měla by být používána výhradně nabíječka a kabel doporučený výrobcem. Akumulátor by neměl být vystavován ani vysokým teplotám a vlhkosti. Platí také, že akumulátor elektrického jízdního kola by neměl být ponecháván v zimě ve studené garáži.

Je třeba také brát vážně ten fakt, že k valné většině požárů způsobených vadnými akumulátory dochází ve fázi nabíjení. IFS radí nabíjet, pokud je to možné, v prostoru, kde je umístěn hlásič kouře či v prostoru, kde nejsou v blízkosti žádné hořlavé předměty. Jestliže je akumulátor viditelně poškozen či obal deformován, nesmí se v žádném případě používat. Aby v důsledku požáru nevznikly rovněž finanční ztráty, experti doporučují sjednat pojištění domácnosti, pojištění budov nebo i vhodné pojištění odpovědnosti.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS