Společnost Top-Pojištění zahájila svou činnost 1. 11. 2005 a neprodává své vlatní produkty, ale produkty partnerských pojišťoven.
Direct Pojišťovna začala působit na českém trhu o dva roky později: 21. května 2007. Je jedinou online pojišťovnou na českém trhu. Své produkty a služby nabízí prostřednictvím přímých prodejních kanálů, tedy přes telefon a internet.
„Klient přichází na naše stránky a chce zjistit situaci na trhu. Fungujeme jako agregátor, porovnáváme produkty většiny pojišťoven. To vyžaduje jednoduchost a přehlednost,“ zdůraznil Ronovský z Top-Pojištění.cz a dodal, že pokud jde o povinné ručení, dříve šlo o jednoduchý produkt. Ten je v současné době složitější díky poskytovaným bonusům.
„Chceme zjednodušit to, co na trhu existuje,“ vysvětlil Ronovský.
Ondřej Vích z Direct Pojišťovny otevřeně potvrdil, že on line prodej má své výhody i rizika. V případě životního pojištění se například může stát, že zákazník bude mít nedostatečné pojistné krytí nebo si nakoupí přes internet špatné produkty.
Budoucnost internetu: nabídka přesně na míru
Současná podoba internetového prodeje pojistných produktů v budoucnosti nebude stačit. To proto, že zákazník bude vyžadovat, aby jeho úmysl nakoupit produkt doprovázela konkrétní nabídka , určená přesně pro něj.
„Neexistuje produkt, který by nešel dobře prodat online,“ uzavřel optimisticky Ondřej Vích.
Ronovský naopak naznačil, v čem jsou další úskalí tohoto druhu prodeje. „Pojišťovny objevily internet a myslí si, že se produkt prodává sám. Začínáme se přebíjet a zvyšují se ceny, které platíme za internet,“ konstatoval.
Internet vyžaduje investice
Na rozdíl od Ondřeje Vícha se Ronovský domnívá, že když lidé nevědí, co se dá od produktu očekávat, nelze ho prodat přes internet ve velkém množství. Prodej přes internet rovněž vyžaduje nemalé investice. Nelze postavit internetový portál a mít za rok investici nazpět, zdůraznil Ronovský.
Není bez zajímavosti, že zákazníci Top-pojištění jsou starší než je průměrný věk internetové populace. To je důkazem toho, že i lidé ve vyšším věku rádi zkouší nakupovat přes internet.
Podle Ronovského se ročně nově pojišťuje 1 milión vozů. „Jsem rád, že Direct Pojišťovna dělá něco podobného jako my, protože se tím trh zvětšuje,“ shrnul Ronovský.
Společnost Top-Pojištění získala do současné doby 10% podíl trhu, takže jejím prostřednictvím je pojištěno 110 000 vozidel. Do 5 let je snahou společnosti získat 20% penetraci.
DŠ

Komentáře
Přidat komentář