Tempo růstu pojistného v havarijním pojištění se tak ani nepřiblížilo průměrné roční míře inflace, která v Maďarsku činila 17,6 %, přestože ceny náhradních dílů i hodinové sazby autoservisů rovněž stouply, jak zdůraznil Gabor Kozma, generální ředitel společnosti Insura. Vyšší nárůst mírně brzdila i skutečnost, že v loňském roce bylo na trh uvedeno méně nových vozů, takže podíl levnějších havarijních smluv na ojeté vozy v portfoliu Maďarska byl vyšší.
Mohlo by vás zajímat: Pět hlavních technologických regulací pro tento rok
Průměrné pojistné za havarijní pojištění pro nové vozy v roce 2023 činilo 238 300 HUF, což je meziročně o 61 % více. Zákazníci, kteří si sjednali havarijní pojištění při koupi ojetého vozu, uhradili v průměru 198 200 HUF.
Je třeba poznamenat, že domácí autopark Maďarů neustále stárne. Jeho průměrné stáří na konci roku 2023 činilo téměř 16 let. I proto se pojistitelé snaží zajistit přiměřené havarijní krytí starších vozů různými produkty. Podle údajů portálu Insura.hu bylo v loňském roce sjednán podíl 12 % pojistných smluv na pojištění motorových vozidel starších 10 let.
Mohlo by vás zajímat: ČBA Hypomonitor: Úroková sazba klesla na 5,54 %
Současně se projevuje v Maďarsku pozitivní trend, že kromě havarijních smluv si více než 38 % majitelů smluv sjednává také nějaký druh připojištění, jako je krytí poškození skla na vozidle, náhradní vozidlo a pomoc při chybě tankování.
Komentáře
Přidat komentář