Dnes již nedílnou součástí majetkového pojištění jsou asistenční služby. Jak hojně je lidé u vás využívají?
Klienti využívají asistenční služby čím dál více. Rok od roku počty asistenčních zásahů narůstají. Jen v letošním prvním pololetí evidujeme meziroční nárůst zásahů oproti stejnému období roku 2023 celkem o 40 procent. Jedná se o pomoc lidem v nouzových situacích, kdy si například zabouchnou dveře od bytu a nemají klíče, kdy jim netopí kotel, nesvítí světlo, praskne vodovodní trubka a mnoho dalších případů. Zatímco ještě před pár lety brali lidé majetkové pojištění hlavně jako ochranu, například když vyhoří, dnes se jeho vnímání změnilo. Lidé využívají majetkové pojištění také jako službu – asistenční službu.
Mohlo by vás zajímat: Martin Švec: Klíčová je odpovědnost klientů nejen za sebe, ale i za své blízké
Jaké asistenční zásahy jsou u vašich klientů nejčastější?
Celoročně je velká poptávka například po zámečnících. V současné době, kdy jsme na počátku topné sezóny, je zase hodně zásahů například od topenářů a instalatérů. Často se nyní totiž řeší problémy, že kotle netopí.
V rozsahu nabízených asistenčních služeb se jednotlivé pojišťovny poměrně odlišují. Nabízí ČPP klientům něco, s čím se u konkurentů jen tak nesetkají?
Pomoc u běžných problémů v domácnosti, které jsem jmenoval, nabízejí v různém rozsahu na trhu všechny pojišťovny. ČPP jde ale v rámci své nabídky asistencí podstatně dál. Klienti mají možnost u nás využívat nad rámec i unikátní službu v podobě zapůjčení náhradního elektrického spotřebiče, když se jim ten jejich v domácnosti pokazí. To je velmi užitečné v případě poškození například lednice. Na dobu, kdy je v opravě, ČPP zajistí zapůjčení náhradního spotřebiče. Je to sice maličkost, ale zrovna například lednice, pračka či sporák je poměrně klíčový elektrický spotřebič, aby domácnost mohla fungovat bez problémů.
Mohlo by vás zajímat: Paul Carty: Věřím, že umělá inteligence nikdy nenahradí živého zprostředkovatele
Znají vaši klienti možnost zapůjčení náhradních spotřebičů?
Asi nemohu tvrdit, že o této možnosti vědí všichni naši klienti. Nicméně pravdou je, že povědomí o asistenčních službách, jejich rozsahu a výhodnosti mezi lidmi rapidně narůstá. Aby mohli lidé v případě potřeby získat zápůjčku náhradního spotřebiče, musejí mít sjednané pojištění majetku Domex+ a k tomu Domácí asistenci plus. Rozsah služeb zahrnuje také pomoc v případech, kdy klienty nemile překvapí porucha fotovoltaické elektrárny, garážových vrat, solárních systémů na ohřev vody, tepelného čerpadla, či wallboxu.
A naší snahou je, aby o těchto možnostech, co nabízíme, vědělo co nejvíce klientů. Proto nyní probíhá naše podzimní kampaň s heslem „Náhradní spotřebič a problém je pryč“. Kampaň jsme pro letošní podzim obohatili o spotřebitelskou soutěž o 40 voucherů v celkové hodnotě 400 000 korun k nákupu spotřebičů a elektroniky. Soutěž probíhá od poloviny září do 24. listopadu. Více informací a podmínky jsou k dispozici na adrese www.cpp.cz/soutez
Majetkové pojištění v ČPP nabízíte pod názvem Domex+. Proč by si lidé měli sjednávat právě tento produkt?
U majetkového pojištění Domex+ lidé oceňují jeho flexibilitu a jednoduchost. Produkt umožňuje v rámci jedné pojistné smlouvy sjednat pojištění nemovitosti, domácnosti a odpovědnosti za škodu, kde jsou klienti vždy pojištěni proti všem dnes na pojistném trhu dostupným pojistným nebezpečím. Vyberou si jen pojistný limit, který jim bude vyhovovat. Nemůže se jim tak stát, že by ve své smlouvě zapomněli na nějaké význačné pojistné nebezpečí.
Mohlo by vás zajímat: Martin Švec: Nahradí AI živého poradce? Ano! Otázka je, co na to klient
Velkým tématem týkající se majetkového pojištění je u všech pojišťoven podpojištění. Jak se snažíte klienty před tímto rizikem ochránit?
Cena nemovitého majetku za poslední roky hodně narostla, a to je třeba zohlednit v pojistných smlouvách – v majetkovém pojištění. A o to více, když ještě třeba došlo i k technickému zhodnocení majetku. Například při investici do solární elektrárny. Aby se lidé vyhnuli podpojištění, je třeba pravidelně aktualizovat svoji pojistnou smlouvu – alespoň jednou za dva, tři roky. Ale to dělá málokdo. Daleko lepší proto je, když klienti přenechají tuto starost na pojišťovně a využijí automatické indexace pojistné částky. V takovém případě pojišťovna sama upravuje pojistnou částku – podle vývoje cen nemovitostí, inflace a dalších ukazatelů, aby majetek klienta nebyl podpojištěn. Při využití automatické indexace pojistné částky klientovi garantujeme, že v případě vážného poškození nemovitosti či jejího zničení získá dostatek financí na vybudování nového obydlí.
Děkuji Vám za rozhovor.
Komentáře
Přidat komentář