Společnost Superagent AI, založená letos v San Francisku, v polovině srpna oznámila své plány na revoluci v pojišťovacím sektoru prostřednictvím autonomních AI agentů. „Nepřetváříme jen pojištění. Naší aktivitou nově definujeme, co to znamená být pojišťovacím poradcem,“ uvedl nemalou ambici Milan Veškovič, generální ředitel společnosti.
Podle Veškoviče budou plně autonomní AI agenti eliminovat lidské chyby, nabídnou vynikající interakci s klienty 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a zásadně změní klientské očekávání a zážitek v odvětví v každém bodu zákaznické cesty: AI agent má zajišťovat pojišťovací poradenství, prodej i zákaznický servis kdykoli během dne – "efektivněji než tradiční poradci."
Mohlo by vás zajímat: ČAP: Náklady na pojistná plnění v prvním pololetí meziročně vzrostly o 7,5 %
Nový model spolupráce lidí a AI
Startup vidí budoucnost v hybridním modelu, kde jedna kvalifikovaná osoba řídí více pojišťovacích AI agentů. „Lidští zprostředkovatelé se transformují z jednotlivých přispěvatelů na strategické manažery, kteří budou dohlížet na prodejní týmy poháněné umělou inteligencí,“ vysvětlila společnost svou vizi.
Firma se připravuje na to, co nazvala "intenzivní odvětvovou debatou" a předpovídá, že tradiční obchodní zástupci a zprostředkovatelé "se musí drasticky posunout, nebo budou riskovat zastarání." Firma Superagent AI zároveň ohlásila, že uvítá dialog s pojišťovací komunitou o těchto změnách.
První produkty už v září na trhu
Mezitím společnost vyvinula prozatímní řešení s názvy BOOT|camp a LIVE|assist, která veřejně debutují v září. Podle Superagent AI tyto produkty "zkrátí dobu náběhu nových zaměstnanců až o 50 %, zvýší míru uzavření o dvouciferné číslo a zkrátí průměrnou dobu vyřizování hovorů díky školení řízeného umělou inteligencí, asistenci při hovorech v reálném čase, automatickému vyřizování námitek, upozornění na dodržování předpisů a inteligentním výzvám k zapojení klientů."
Pozitivní ohlasy přicházejí už nyní od praktikujících odborníků. Clark A. Fisher, oblastní manažer společnosti Farmers Insurance, potvrdil, že vlajková řešení zlepšila proces a produkci. „Pokud je to jen začátek, nedokážu si představit, jak budou zprostředkovatelé v budoucnu konkurovat bez AI agentů," uvedl doslova.
Podle webových stránek nabízí Superagent AI jednoho pojišťovacího AI agenta za 299 USD měsíčně, skupinu šesti agentů za 1000 USD měsíčně, anebo lze zvolit vlastní řešení na míru podle přání a potřeby zákazníka.
Mohlo by vás zajímat: Odešla velká dáma českého pojišťovnictví Ivana Ferová
Revoluce nebo evoluce pojišťovací branže?
Ambice Superagent AI představují další krok v digitální transformaci pojišťovnictví. Zatímco slibované výhody AI agentů jsou lákavé, otázkou zůstává, jak rychle se tradiční zprostředkovatelé dokáží adaptovat a zda bude technologie skutečně schopná nahradit lidský přístup v tak komplexním oboru, jako je pojištění, zejména u složitějších druhů pojištění, případně kombinovaných i s produkty jiných odvětví.
Tento vývoj může znamenat začátek nové éry, kdy se pojišťovací sektor stane jedním z průkopníků masového nasazení autonomní umělé inteligence. Samozřejmě bude záležet především na míře akceptace zákazníky: do jaké míry budou ochotni svěřit svoji ochranu robotům, u nichž lidé stále nejsou masově zvyklí očekávat empatii, pochopení, znalost jejich zázemí a individuální péči, jaké mohou dostat od lidských zprostředkovatelů.
Komentáře
Přidat komentář