Zkušenosti jednotlivých pojišťoven s chováním zákazníků jsou však velmi odlišné. Například pojišťovna Generali se nechala slyšet, že obchody se drží přesně podle prognózy, kterou vyslovila pojišťovna na jaře letošního roku.
Obchod s životním pojištěním negativně ovlivňují nepříznivé ekonomické podmínky. Například pojišťovna Helvetia Versicherungen AG zaznamenala, pokud jde o běžně placené pojistné, došlo k úbytku v počtu klientů ve výši 6,6 procenta, v případě jednorázově placeného pojistného to bylo něco okolo deseti procent.
Allianz
U skupiny Allianz stouplo letos procento rušení pojistných smluv ve srovnání s loňským rokem o cca 20 %. Vzrostl také počet dohod, týkajících se přerušení plateb pojistného.
Allianz však nečeká na to, až se situace bude zhoršovat, ale jedná. Přijala strategii, jak podpořit klienty. „Zlepšujeme péči o naše klienty. Jsme si vědomi toho, že stejně jako každé auto se musí pravidelně kontrolovat, tak také smlouvám o životním pojištění je třeba věnovat stálou pozornost. Naši poradci musí sledovat potřeby klientů, vědět, jak se rodiny mění, děti dospívají, a také, jak si na tom rodina stojí finančně. Intenzivně kultivujeme klientskou věrnost tím, že nabízíme mnoho možností, jak se vyvarovat storna pojistné smlouvy, počínaje výplatou určité části kapitálu v případě potřeby peněz až po pauzu v platbách pojistného,“ uvedla tisková mluvčí.
Uniqa: Jen málo klientů požádalo o přerušení plateb
Společnost Uniqa Personenversicherung AG zaznamenala lehce rostoucí tendenci, pokud jde o storna životního pojištění, zejména v prvních měsících krize. V polovině letošního roku stouplo vyúčtované pojistné v případě životního pojištění o 3,8 procenta,“ vysvětlil předseda představenstva Elisabeth Stadler.
Také Uniqa vsadila na rady klientům, pokud jde o storna. Navrhovala klientům další možnosti, jak na určitou dobu snížit platby pojistného, včetně úplného vysazení plateb. O snížení plateb nebo jejich vysazení na určitou dobu ale dosud požádalo jen málo klientů.
Generali: Proti roku 2008 je situace stabilní
Situace v Generali Versicherung AG je, ve srovnání s loňským rokem, zcela stabilní. Ve srovnání s rokem 2007 došlo k lehkému vzestupu, informoval tiskový mluvčí Josef Hlinka.
„Klientům, kteří měli problémy s placením, jsme ukázali, jak po finanční stránce vypadá odkup pojištění a porovnali jej s výhodami, které přináší návrat k platbám pojištění. Lidé tuto argumentaci vesměs pochopili,“ konstatoval Hlinka.
Sparkassen Versicherung AG
„Stornokvóty závisí na tom, o jaký produkt se jedná,“ uvedla Katharina Lipinsky z marketingu Sparkassen Vesicherung AG s tím, že daleko nejnižší jsou v případě pojistných smluv s běžným placením pojistného. Naopak investiční životní pojištění, vázané na fondy, ruší klienti mnohem častěji než klasické životní pojištění.
Od října 2008 do dubna 2009 storna vzrostla. Stejně jako žádosti o dočasně přerušení plateb pojistného.
Poptávka po doplňkovém pojištění ztráty zaměstnání
Jak uvedl Franz Kosyna, generální ředitel Donau Versicherung AG, na základě celkové hospodářské situace „rostoucí tendence v oblasti likvidace pojistných smluv nebo přerušení placení životního pojištění jsme logicky očekávali“.
Donau Versicherung zaregistrovala, že roste poptávka v podobě připojištění proti ztrátě zaměstnání. „Ale nejen to. Roste zájem i o pojištění pro případ smrti, pojištění odpovědnosti v zaměstnání a způsobilosti k povolání,“ dodal Franz Kosyna.
Podle Gerharda Hopfgartnera, marketingového manažera rakouské pojišťovny Skandia Austria Holding AG většina klientů následkem silných turbulencí na trhu v říjnu loňského roku přirozeně znejistěla a logicky tak vzrostla storna.
„Poté, co jsme začali s výraznou klientskou informační ofenzivou, dosáhli jsme zase úrovně posledních let,“ dodal Hopfgartner. Skandia dosáhla toho, že na základě již existujících smluv dokonce navýšila jejich počet o 20 %.
Zdroj: VersicherungsJournal
Komentáře
Přidat komentář