Eric Clurfain: O svých produktech budeme mluvit jasně a srozumitelně


			Eric Clurfain: O svých produktech budeme mluvit jasně a srozumitelně
2.8.2012 Rozhovory

Ve středu 1. srpna 2012 přešla pojišťovna Aviva pod nového vlastníka, kterým je společnost MetLife. Ta dosáhla letos v prvním čtvrtletí výborných výsledků. Pokud jde o provozní zisk, vyšplhal se na 1,5 miliardy USD. Podle slov ředitele MetLife pro střední Evropu Erica Clurfaina jde o vůbec nejlepší čtvrtletí.

Zajímaly nás plány a vyhlídky pojišťovny MetLife v České republice.

 

V jakých oblastech se podle Vás v budoucnu změní strategie české společnosti Aviva? Můžeme se těšit na nové produkty nebo změny obchodních kanálů?
Na přesnou odpověď je ještě příliš brzy. Jakmile získáme ve spojitosti s touto transakcí veškerá regulatorní povolení, naším prvořadým úkolem bude sloučit obě společnosti přesně podle připraveného harmonogramu. Během slučování budeme pečlivě vyhodnocovat potřeby trhu a hledat způsoby, jak na ně co nejlépe reagovat.

 

Jak se díváte na regulaci pojištění v Evropě a na požadavky směrnice Solvency II? V jaké fázi jsou, podle Vás, pojišťovny v procesu přípravy na zavedení tohoto systému?

Regulatorní změny, na které se v současnosti připravujeme, mají vytvořit jednotný trh pojišťovnictví v Evropském hospodářském prostoru, zvýšit ochranu zákazníků, upozornit na potřebu dodržování přísných postupů při řízení rizik a zkvalitnit dohled v pojišťovnictví. Jde o důkladné a rozsáhlé přehodnocení celého modelu podnikání pojišťoven. Tyto změny řeší nedostatky současných předpisů EU, které – což je potřeba si připomenout, byly vydány už v sedmdesátých letech 20. století. V roce 2002 došlo sice k jistému přehodnocení v návaznosti na směrnici Solvency I, šlo však jen o drobné úpravy, nikoli o zásadní zásahy.

Společnost MetLife investuje značné zdroje, aby zajistila úspěšnou realizaci změn, a je připravena vyhovět požadavkům směrnice Solvency II, až 1. ledna 2014 vstoupí v platnost. Plnění úkolů souvisejících se směrnicí Solvency II je pro nás navíc příležitostí, jak zvýšit svou provozní efektivitu.

 

S jakými novými skutečnostmi nebo těžkostmi si budou muset pojišťovny poradit v roce 2012, ať již na trhu nebo z regulatorního pohledu?

Velkým úkolem pojišťoven bude získat zpět zákazníky, kteří se při hledání finanční ochrany obraceli na banky a správce aktiv, často proto, že jednání s pojišťovnami jim připadalo složité nebo těžkopádné. Pojišťovatelé museli přenechat část svého podílu na trhu bankám a tuto část potřebujeme získat zpátky, a to tak, že zjednodušíme vzájemný kontakt se zákazníky a o svých produktech budeme mluvit jasně a srozumitelně.

Toto je příklad problému, se kterým můžeme něco udělat. Ovšem zcela mimo naši kontrolu zůstávají nízké úrokové sazby v USA, které se zřejmě v nejbližší době nezvýší, a regulatorní podmínky, které nutí všechny pojišťovny k přehodnocování druhů produktů, jež mají ve své nabídce.

Dalšími překážkami, mezi kterými si budeme muset v roce 2012 najít svou cestu, jsou celosvětová ekonomická nejistota, dluhová krize v Evropě a politická nestabilita v některých částech zeměkoule.

My ve společnosti MetLife musíme udělat všechno pro to, abychom obstáli za podmínek, které zdaleka nejsou optimální. Musíme tedy naplno využít svých předností a své celosvětové působnosti, obezřetného přístupu k řízení rizik, uvážlivě zvolených investičních postupů, různorodosti produktů a distribučních kanálů a maximalizovat svou provozní efektivitu.

(Článek je redakčně krácen.)

MetLife

Zdroj: MetLife

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články