Jan Křehlík: Naše vize? Silná ČPP, která bude nablízku klientům i partnerům


			Jan Křehlík: Naše vize? Silná ČPP, která bude nablízku klientům i partnerům

Třicet let na trhu je pro každou pojišťovnu významný milník – zvlášť když je co slavit. Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) prožívá období růstu, inovací i silných partnerství. Obchodní ředitel Jan Křehlík v první části rozhovoru pro oPojištění.cz otevřeně mluví o tom, co stojí za úspěchem ČPP, jak se do hospodaření pojišťovny promítly loňské povodně a celkové živelní škody a kde vidí největší příležitosti pro další růst a posilování tržní pozice v segmentu autopojištění.

Děkuji vám, pane řediteli, že jste si udělal prostor pro otázky portálu oPojištění.cz, a na úvod bych se rád zeptal na současnou formu České podnikatelské pojišťovny. ČPP totiž v roce 2024 potvrdila vysokou výkonnost, kdy vám předepsané pojistné vzrostlo o téměř 10 % a patříte mezi pět největších pojišťoven v České republice. Jak tyto výsledky hodnotíte a které faktory podle vás nejvíce přispěly k tak výraznému růstu?

Rok 2025 jsme zahájili ve velmi dobré kondici – v mnoha ohledech navazujeme na dynamiku loňského roku. V meziročním srovnání aktuálně rosteme o více než devět procent, což vnímáme jako potvrzení správně nastavené strategie i dlouhodobé stability naší společnosti. Úspěch se přitom neodvíjí od jednoho segmentu – daří se nám napříč celým produktovým portfoliem. Ať už jde o autopojištění, majetkové pojištění, životní pojištění nebo pojistné produkty určené podnikatelům. V každé této oblasti vidíme pozitivní vývoj a kontinuální růst zájmu ze strany klientů. Jsme rádi, že i v současném konkurenčním prostředí dokážeme oslovit široké spektrum zákazníků a nabídnout jim pojištění, které odpovídá jejich potřebám i životní situaci.

Zároveň si stále držíme silnou pozici v oblasti povinného ručení – konkrétně třetí místo mezi největšími poskytovateli tohoto typu pojištění v České republice. Je to pro nás nejen významné postavení na trhu, ale především závazek vůči statisícům klientů, kteří nám důvěřují. Právě důvěra – jak ze strany klientů, tak našich obchodních partnerů – je pro nás naprosto klíčová. Bez ní bychom nebyli tam, kde jsme dnes. Jsme si velmi dobře vědomi toho, že k udržení této důvěry je třeba dlouhodobě poskytovat kvalitní servis, být spolehlivým partnerem a zároveň průběžně inovovat – a to nejen v oblasti produktů, ale i procesů, technologií a zákaznického přístupu.

Jednoduše řečeno… snažíme se být pro klienty pojišťovnou, na kterou se mohou s klidem obrátit i v nejistých časech. A právě tahle stabilita a schopnost naslouchat jejich potřebám je podle mě jedním z hlavních důvodů našeho úspěchu.


Mohlo by vás zajímat: Počty poradců v létě dále rostly


Zmínil jste, že v povinném ručení držíte 3. místo na trhu. Kde vidíte největší příležitosti pro další růst a posilování tržní pozice v tomto segmentu?

Autopojištění bylo a je jedním z pilířů České podnikatelské pojišťovny, takže nás pochopitelně těší, že si dlouhodobě udržujeme třetí místo v oblasti povinného ručení. Tento výsledek ale nevnímáme jako samozřejmost – segment se rychle proměňuje a my se snažíme aktivně reagovat na nové výzvy i potřeby klientů. Vnímáme, že s rostoucí životní úrovní občanů roste také zájem o havarijní pojištění. Klienti si čím dál více uvědomují, jak důležité je mít svá vozidla komplexně pojištěná – nejen pro případ nehody, ale i proti dalším rizikům, jako je krádež, vandalismus nebo živelní události.

Na druhé straně ale čelíme rostoucím nákladům na opravy. Vozidla jsou technologicky vyspělejší, vybavená pokročilými bezpečnostními systémy a senzory, což přirozeně zvyšuje i náklady na jejich servis. To se odráží mimo jiné v otázce spoluúčasti. Zatímco v minulosti byla běžná fixní výše – například tři nebo pět tisíc korun – dnes se stále častěji setkáváme s tím, že klienti opět volí procentuální spoluúčast, např. 5 % s minimální částkou, protože hledají individuálně vyvážený poměr mezi cenou a rozsahem ochrany. Významnou roli sehrávají také připojištění. Nejčastěji sjednávaným doplňkem je připojištění skel – a není divu. Čelní skla dnes nejsou jen „kusem skla“, ale technologicky složitým komponentem s integrovanými kamerami, čidly a dalšími prvky. I proto u tohoto připojištění zaznamenáváme nárůst pojistných částek, který reflektuje rostoucí hodnotu opravy.

Druhou nejčastější a nejoblíbenější volbou klientů jsou asistenční služby. V našem případě využíváme spolupráci s Global Assistance, která poskytuje špičkovou pomoc v krizových situacích. A právě v těchto chvílích – kdy auto zůstane stát na cestě nebo nastane jiná komplikace – se ukazuje skutečný přínos kvalitního pojištění. Spolehlivá asistence je pro klienty často tím faktorem, který rozhoduje o celkové spokojenosti.

Z našeho pohledu tedy růst autopojištění dnes nestojí jen na kvantitě smluv, ale především na kvalitě poskytovaných služeb, modernizaci produktové nabídky a schopnosti reagovat na vývoj v oblasti technologií i zákaznických očekávání.

Jan Křehlík 2025 1

Obchodní ředitel ČPP Jan Křehlík

Nedávno jste uvedli nové připojištění ESO s nulovou spoluúčastí k havarijnímu pojištění. Jaký je o tuto novinku zájem mezi klienty a plánujete v bližší době další podobná vylepšení nebo zcela nové pojistné produkty?

Připojištění ESO jsme na trh uvedli v loňském roce a s potěšením sledujeme, že se setkalo s velmi pozitivním ohlasem. Jeho hlavní výhodou je možnost sjednat si nulovou spoluúčast v případě opravy vozidla – konkrétně tehdy, pokud klient využije některý z našich smluvních, neznačkových servisů. Za poměrně nízký roční poplatek tak získá jistotu, že v případě škody nebude muset nic doplácet ze svého. Tato možnost je obzvlášť atraktivní v době, kdy opravy vozidel výrazně zdražují a klienti stále více přemýšlejí o tom, jak efektivně optimalizovat své náklady na pojištění, aniž by museli slevovat z kvality nebo rozsahu pojistné ochrany. ESO jim v tomto směru nabízí velmi praktické a transparentní řešení.

Zájem o toto připojištění předčil naše očekávání, což nás samozřejmě těší. Je to pro nás zároveň signál, že klienti oceňují jednoduchost, srozumitelnost a konkrétní přínos, který jim produkt přináší v reálných situacích. A co se týče budoucnosti – určitě nezůstáváme stát na místě. Jak říkáme u nás v týmu: „kdo chvíli stál, už stojí opodál“. Máme v plánu celou řadu novinek a vylepšení, ať už se jedná o rozšíření stávajících produktových řad, nebo vývoj zcela nových řešení reagujících na aktuální potřeby trhu. Detaily si ale pro tuto chvíli ještě ponecháme v šuplíku. Věřím ale, že se klienti i partneři mají na co těšit.


Mohlo by vás zajímat: Pohled za hranice: Kdo je v čele slovenského žebříčku poradců ve 2Q 2025?


Jak se do hospodaření pojišťovny promítly loňské povodně a celkové živelní škody, které rok od roku rostou?

Rok 2024 byl z pohledu přírodních katastrof opravdu výjimečný – a bohužel ne v tom pozitivním slova smyslu. Českou republiku zasáhla celá řada extrémních meteorologických jevů: silné bouřky, přívalové deště, vichřice… A když jsme si v létě mysleli, že to nejhorší máme za sebou, přišly ničivé povodně, které pro ČPP znamenaly vůbec největší pojistnou událost v historii – a to jak co do počtu hlášených škod, tak z hlediska celkového objemu vyplaceného pojistného plnění. Jen z povodní jsme evidovali více než 6 800 škodních událostí a klientům jsme vyplatili přes 1,7 miliardy korun. To je číslo, které jasně ukazuje rozsah a závažnost celé situace.

Zároveň ale nejde o výjimečný exces – sledujeme, že tyto jevy mají vzrůstající frekvenci i intenzitu. Když se ohlédneme zpět, v roce 2021 jsme čelili ničivému tornádu, které zaskočilo i meteorology. O rok později nás postihly lokální povodně a v roce 2023 opět silné bouřky a přívalové deště. Rok 2024 tento trend bohužel jen potvrdil. Věříme ale, že teď přijde období určitého zklidnění. Přes to všechno se nám díky robustním zajistným programům, stabilnímu hospodaření a silnému zázemí v rámci nadnárodní Vienna Insurance Group podařilo vše zvládnout bez zásadních komplikací. Jsem přesvědčený, že jsme obstáli se ctí – jak z hlediska finanční stability, tak ve vztahu ke klientům, kterým jsme i v těžkých chvílích dokázali poskytnout rychlou a profesionální pomoc.

Zároveň nám ale tento extrémní rok znovu připomněl, na co je třeba klást důraz i do budoucna. Jedním z nejzásadnějších témat, které v souvislosti se škodami rezonuje, je podpojištění – a bohužel i skutečnost, že mnoho domácností a nemovitostí v Česku stále vůbec pojištěno není. Podle dat České asociace pojišťoven je přibližně jedna třetina nemovitostí nepojištěná, a u těch pojištěných často chybí aktualizace pojistné částky. Přitom právě ta rozhoduje o tom, zda klient při pojistné události dostane plnění, které skutečně odpovídá reálné hodnotě majetku. Proto bych chtěl na tomto místě apelovat nejen na klienty, ale i na makléře a zprostředkovatele: nezapomínejme pravidelně aktualizovat pojistné smlouvy. Jen tak můžeme zajistit, že pojištění bude plnit svou skutečnou funkci – chránit majetek v plné šíři a bez nepříjemných překvapení.

Děkuji vám za rozhovor.

Ve druhé části rozhovoru se dozvíte, jak Jan Křehlík vnímá nástroje umělé inteligence v současném pojišťovnictví, jaká regulace podle něj dává smysl a které zkušenosti považuje za ty nejcennější pro jeho současnou pozici obchodního ředitele.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články