Jan Křehlík: Naše vize? Silná ČPP, která bude nablízku klientům i partnerům

Jan Křehlík: Naše vize? Silná ČPP, která bude nablízku klientům i partnerům
Jan Křehlík: Naše vize? Silná ČPP, která bude nablízku klientům i partnerům

Třicet let na trhu je pro každou pojišťovnu významný milník – zvlášť když je co slavit. Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) prožívá období růstu, inovací i silných partnerství. Obchodní ředitel Jan Křehlík v první části rozhovoru pro oPojištění.cz otevřeně mluví o tom, co stojí za úspěchem ČPP, jak se do hospodaření pojišťovny promítly loňské povodně a celkové živelní škody a kde vidí největší příležitosti pro další růst a posilování tržní pozice v segmentu autopojištění.

Děkuji vám, pane řediteli, že jste si udělal prostor pro otázky portálu oPojištění.cz, a na úvod bych se rád zeptal na současnou formu České podnikatelské pojišťovny. ČPP totiž v roce 2024 potvrdila vysokou výkonnost, kdy vám předepsané pojistné vzrostlo o téměř 10 % a patříte mezi pět největších pojišťoven v České republice. Jak tyto výsledky hodnotíte a které faktory podle vás nejvíce přispěly k tak výraznému růstu?

Rok 2025 jsme zahájili ve velmi dobré kondici – v mnoha ohledech navazujeme na dynamiku loňského roku. V meziročním srovnání aktuálně rosteme o více než devět procent, což vnímáme jako potvrzení správně nastavené strategie i dlouhodobé stability naší společnosti. Úspěch se přitom neodvíjí od jednoho segmentu – daří se nám napříč celým produktovým portfoliem. Ať už jde o autopojištění, majetkové pojištění, životní pojištění nebo pojistné produkty určené podnikatelům. V každé této oblasti vidíme pozitivní vývoj a kontinuální růst zájmu ze strany klientů. Jsme rádi, že i v současném konkurenčním prostředí dokážeme oslovit široké spektrum zákazníků a nabídnout jim pojištění, které odpovídá jejich potřebám i životní situaci.

Zároveň si stále držíme silnou pozici v oblasti povinného ručení – konkrétně třetí místo mezi největšími poskytovateli tohoto typu pojištění v České republice. Je to pro nás nejen významné postavení na trhu, ale především závazek vůči statisícům klientů, kteří nám důvěřují. Právě důvěra – jak ze strany klientů, tak našich obchodních partnerů – je pro nás naprosto klíčová. Bez ní bychom nebyli tam, kde jsme dnes. Jsme si velmi dobře vědomi toho, že k udržení této důvěry je třeba dlouhodobě poskytovat kvalitní servis, být spolehlivým partnerem a zároveň průběžně inovovat – a to nejen v oblasti produktů, ale i procesů, technologií a zákaznického přístupu.

Jednoduše řečeno… snažíme se být pro klienty pojišťovnou, na kterou se mohou s klidem obrátit i v nejistých časech. A právě tahle stabilita a schopnost naslouchat jejich potřebám je podle mě jedním z hlavních důvodů našeho úspěchu.


Mohlo by vás zajímat: Počty poradců v létě dále rostly


Zmínil jste, že v povinném ručení držíte 3. místo na trhu. Kde vidíte největší příležitosti pro další růst a posilování tržní pozice v tomto segmentu?

Autopojištění bylo a je jedním z pilířů České podnikatelské pojišťovny, takže nás pochopitelně těší, že si dlouhodobě udržujeme třetí místo v oblasti povinného ručení. Tento výsledek ale nevnímáme jako samozřejmost – segment se rychle proměňuje a my se snažíme aktivně reagovat na nové výzvy i potřeby klientů. Vnímáme, že s rostoucí životní úrovní občanů roste také zájem o havarijní pojištění. Klienti si čím dál více uvědomují, jak důležité je mít svá vozidla komplexně pojištěná – nejen pro případ nehody, ale i proti dalším rizikům, jako je krádež, vandalismus nebo živelní události.

Na druhé straně ale čelíme rostoucím nákladům na opravy. Vozidla jsou technologicky vyspělejší, vybavená pokročilými bezpečnostními systémy a senzory, což přirozeně zvyšuje i náklady na jejich servis. To se odráží mimo jiné v otázce spoluúčasti. Zatímco v minulosti byla běžná fixní výše – například tři nebo pět tisíc korun – dnes se stále častěji setkáváme s tím, že klienti opět volí procentuální spoluúčast, např. 5 % s minimální částkou, protože hledají individuálně vyvážený poměr mezi cenou a rozsahem ochrany. Významnou roli sehrávají také připojištění. Nejčastěji sjednávaným doplňkem je připojištění skel – a není divu. Čelní skla dnes nejsou jen „kusem skla“, ale technologicky složitým komponentem s integrovanými kamerami, čidly a dalšími prvky. I proto u tohoto připojištění zaznamenáváme nárůst pojistných částek, který reflektuje rostoucí hodnotu opravy.

Druhou nejčastější a nejoblíbenější volbou klientů jsou asistenční služby. V našem případě využíváme spolupráci s Global Assistance, která poskytuje špičkovou pomoc v krizových situacích. A právě v těchto chvílích – kdy auto zůstane stát na cestě nebo nastane jiná komplikace – se ukazuje skutečný přínos kvalitního pojištění. Spolehlivá asistence je pro klienty často tím faktorem, který rozhoduje o celkové spokojenosti.

Z našeho pohledu tedy růst autopojištění dnes nestojí jen na kvantitě smluv, ale především na kvalitě poskytovaných služeb, modernizaci produktové nabídky a schopnosti reagovat na vývoj v oblasti technologií i zákaznických očekávání.

Jan Křehlík 2025 1

Obchodní ředitel ČPP Jan Křehlík

Nedávno jste uvedli nové připojištění ESO s nulovou spoluúčastí k havarijnímu pojištění. Jaký je o tuto novinku zájem mezi klienty a plánujete v bližší době další podobná vylepšení nebo zcela nové pojistné produkty?

Připojištění ESO jsme na trh uvedli v loňském roce a s potěšením sledujeme, že se setkalo s velmi pozitivním ohlasem. Jeho hlavní výhodou je možnost sjednat si nulovou spoluúčast v případě opravy vozidla – konkrétně tehdy, pokud klient využije některý z našich smluvních, neznačkových servisů. Za poměrně nízký roční poplatek tak získá jistotu, že v případě škody nebude muset nic doplácet ze svého. Tato možnost je obzvlášť atraktivní v době, kdy opravy vozidel výrazně zdražují a klienti stále více přemýšlejí o tom, jak efektivně optimalizovat své náklady na pojištění, aniž by museli slevovat z kvality nebo rozsahu pojistné ochrany. ESO jim v tomto směru nabízí velmi praktické a transparentní řešení.

Zájem o toto připojištění předčil naše očekávání, což nás samozřejmě těší. Je to pro nás zároveň signál, že klienti oceňují jednoduchost, srozumitelnost a konkrétní přínos, který jim produkt přináší v reálných situacích. A co se týče budoucnosti – určitě nezůstáváme stát na místě. Jak říkáme u nás v týmu: „kdo chvíli stál, už stojí opodál“. Máme v plánu celou řadu novinek a vylepšení, ať už se jedná o rozšíření stávajících produktových řad, nebo vývoj zcela nových řešení reagujících na aktuální potřeby trhu. Detaily si ale pro tuto chvíli ještě ponecháme v šuplíku. Věřím ale, že se klienti i partneři mají na co těšit.


Mohlo by vás zajímat: Pohled za hranice: Kdo je v čele slovenského žebříčku poradců ve 2Q 2025?


Jak se do hospodaření pojišťovny promítly loňské povodně a celkové živelní škody, které rok od roku rostou?

Rok 2024 byl z pohledu přírodních katastrof opravdu výjimečný – a bohužel ne v tom pozitivním slova smyslu. Českou republiku zasáhla celá řada extrémních meteorologických jevů: silné bouřky, přívalové deště, vichřice… A když jsme si v létě mysleli, že to nejhorší máme za sebou, přišly ničivé povodně, které pro ČPP znamenaly vůbec největší pojistnou událost v historii – a to jak co do počtu hlášených škod, tak z hlediska celkového objemu vyplaceného pojistného plnění. Jen z povodní jsme evidovali více než 6 800 škodních událostí a klientům jsme vyplatili přes 1,7 miliardy korun. To je číslo, které jasně ukazuje rozsah a závažnost celé situace.

Zároveň ale nejde o výjimečný exces – sledujeme, že tyto jevy mají vzrůstající frekvenci i intenzitu. Když se ohlédneme zpět, v roce 2021 jsme čelili ničivému tornádu, které zaskočilo i meteorology. O rok později nás postihly lokální povodně a v roce 2023 opět silné bouřky a přívalové deště. Rok 2024 tento trend bohužel jen potvrdil. Věříme ale, že teď přijde období určitého zklidnění. Přes to všechno se nám díky robustním zajistným programům, stabilnímu hospodaření a silnému zázemí v rámci nadnárodní Vienna Insurance Group podařilo vše zvládnout bez zásadních komplikací. Jsem přesvědčený, že jsme obstáli se ctí – jak z hlediska finanční stability, tak ve vztahu ke klientům, kterým jsme i v těžkých chvílích dokázali poskytnout rychlou a profesionální pomoc.

Zároveň nám ale tento extrémní rok znovu připomněl, na co je třeba klást důraz i do budoucna. Jedním z nejzásadnějších témat, které v souvislosti se škodami rezonuje, je podpojištění – a bohužel i skutečnost, že mnoho domácností a nemovitostí v Česku stále vůbec pojištěno není. Podle dat České asociace pojišťoven je přibližně jedna třetina nemovitostí nepojištěná, a u těch pojištěných často chybí aktualizace pojistné částky. Přitom právě ta rozhoduje o tom, zda klient při pojistné události dostane plnění, které skutečně odpovídá reálné hodnotě majetku. Proto bych chtěl na tomto místě apelovat nejen na klienty, ale i na makléře a zprostředkovatele: nezapomínejme pravidelně aktualizovat pojistné smlouvy. Jen tak můžeme zajistit, že pojištění bude plnit svou skutečnou funkci – chránit majetek v plné šíři a bez nepříjemných překvapení.

Děkuji vám za rozhovor.

Ve druhé části rozhovoru se dozvíte, jak Jan Křehlík vnímá nástroje umělé inteligence v současném pojišťovnictví, jaká regulace podle něj dává smysl a které zkušenosti považuje za ty nejcennější pro jeho současnou pozici obchodního ředitele.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Zavolejte mi

Josef Burger,  22. 9. 2025

728129335
Mám. Problém který musím ještě tento týden vyřešit povinné ručení na auto a smlouva mi vyprší 28.9 25 .
Nabídku jsem před časem dostal, ale manželka onemocněla rakovinou a já to mezi tím smazal a potom i zapomněl.
Snažíl jsem se domluvit ale narazil jsem.  na nějakou Marková Iveta Maily má k dispozici.pokud budete chtít. pomoci. Burger

Související články