S loňským rokem jste spokojený?
Ano, všechna čísla z něho sice ještě spočítána nejsou, ale už teď je jasné, že za něj dosáhneme předepsaného pojistného ve výši kolem 1,75 miliardy korun. Přitom před devíti roky jsme měli o více než miliardu méně. Je to velký úspěch, který ukazuje, že klienti a obchodní partneři Slavii věří. Jsme aktivní ve všech prodejních kanálech. Přicházejí za námi stále noví obchodní partneři, kteří s naší pojišťovnou udělali dobrou zkušenost, a protože jim spolupráce se Slavií dává smysl, chtějí v ní pokračovat.
Na druhou stranu jsme se museli vypořádat s nečekanými podzimními povodněmi. V tomto směru pro nás byl loňský rok určitou „zátěžovou zkouškou“. Podobná kalamita přichází zhruba jednou za deset let a dotkne se ekonomiky každé pojišťovny. Slavii však nijak neohrozila. Jsme pevná a silná pojišťovna, jejíž neotřesitelnost tím narušena nebyla.
Mohlo by vás zajímat: Martin Švec: Technologie, kvalita a péče o klienty jsou klíčem k úspěchu
Vloni se Slavia stala hlavním partnerem Hospodářské komory České republiky. Takové spojení jsme v minulosti viděli pouze u těch největších pojistitelů v zemi. Slavia vstoupila do první ligy?
To je hezké přirovnání. Pokud však jde o naše produkty a služby, do první ligy už patříme. Vzhledem k tomu, že jsme ryze česká pojišťovna spjata s naším podnikatelským prostředím, tak je pro nás spolupráce s českou Hospodářskou komorou velmi důležitá. Díky ní můžeme edukativní a odbornou činností podporovat rozvoj podnikatelského prostředí v naší zemi. Pojišťovnictví totiž všude na světě významně přispívá k dobrému běhu a stabilizaci ekonomiky a je jedním z důležitých pilířů pro všechny podnikatele bez ohledu na velikost jejich firem.
Do mozaiky roku 2024 patří i obnovené zdravotní pojištění cizinců…
Ano, to je pravda. Demonopolizace zdravotního pojištění cizinců je ale pouze postupná a bude se uvolňovat ještě během prvního pololetí letošního roku. Od září 2023, kdy došlo opět k uvolnění možnosti prodeje tohoto pojištění, jsme se všemi pojišťovnami na nové startovní čáře. Jsem rád, že naše strategie udržení jak interního trhu, tak i kvalitní sítě poskytovatelů zdravotních služeb, přináší své ovoce a s rozjezdem prodeje jsme spokojeni.
A co expanze na první zahraniční trh?
Od června působíme na nizozemském pojistném trhu v oblasti pojištění motorových vozidel. Expanze na tento trh je pro nás inspirativní výzvou a umožňuje nám seznámit se s řadou novinek. V Nizozemsku k nám přicházejí noví partneři a po prvním půlroce je vidět, že jde o pozitivní spolupráci.
Mohlo by vás zajímat: Dušan Quis: Klimatické změny mění pravidla hry. Allianz je připravena
Co čeká Slavii letos?
Věřím, že dynamiku loňského roku zachováme a v podobném tempu bude pokračovat i ten letošní, ve kterém se kromě majetkového pojištění chceme více zaměřit také na pojištění průmyslových rizik. Slavii posunujeme do nového digitálního světa. Chystáme automatizovaný prodej flotilového pojištění s menší administrativní zátěží. Připravujeme nový pojistný systém, který podpoří ambice a rozvoj Slavia pojišťovny v delším časovém intervalu. Současně posilujeme i nadále naši digitální bezpečnost. Tohle je nikdy nekončící proces. A zapomenout nemohu ani na Nizozemsko, kde v roce 2025 plánujeme rozšířit nabídku o produkty pojištění majetku a odpovědnosti.
Na jakých akcích uvidíme logo Slavia pojišťovny v roce 2025?
Letos budeme posilovat dobré jméno naší pojišťovny ve spojení s řadou českých aktivit. Naší výkladní skříní zůstane i nadále populární Velká pardubická se Slavia pojišťovnou, pokračuje i naše titulární partnerství Krumlovského vodáckého maratonu a začátkem února jsme se stali partnery významného lyžařského podniku v České republice, Orlického maratonu. Ale výčet všech akcí, kde nás uvidíte, je mnohem delší, a nejen těch sportovních. Rozhodně se máte na co těšit.
Komentáře
Přidat komentář