Kdo se neučí, ten odpadne, říká Karel Bezděka ze Slavie


			Kdo se neučí, ten odpadne, říká Karel Bezděka ze Slavie
20.11.2024 Rozhovory, Pojistný trh

V pojišťovnictví se Karel Bezděka pohybuje dvě desetiletí. Z pozice školitele, trenéra a specialisty HR se postupně vypracoval na obchodního ředitele a člena představenstva Slavia pojišťovny, která si letos připomíná 155 let od vydání svého prvního pojištění. Jenom o vzpomínání ale tento rozhovor není.

Co považujete za největší obchodní úspěch Slavia pojišťovny z posledních let?

Velkým úspěchem je, že Slavia roste přirozeně ve všech segmentech, což se odráží také v jejím dobrém vnímání na trhu. Jako velký úspěch Slavie současně vnímám zaměstnance a své kolegy, na které je spolehnutí a se kterými velmi rád spolupracuji.


Mohlo by vás zajímat: Martin Švec: Klíčová je odpovědnost klientů nejen za sebe, ale i za své blízké


Slavia do roku 2024 vstoupila s výbornými čísly a atraktivními produkty. O jaká pojištění je v současnosti největší zájem?

Největší zájem je o autopojištění, stále významnější podíl na trhu získáváme i v segmentu B2B a v letošním roce rosteme taky v retailovém majetkovém pojištění. Po dvouleté nucené pauze jsme se mohli vrátit ke zdravotnímu pojištění cizinců, kde se rovněž úspěšně rozjíždíme. V rámci obchodu jsme atraktivní jak pro zprostředkovatele, tak i pro klienty.

Neujel Slavii během těch dvou let bez „cizinců“ vlak?

Trh, který existoval ve zdravotním pojištění cizinců, se bohužel při monopolizaci rozbil. Má to ale i některé klady, protože díky tomu zmizely určité staré stereotypy, které v tomto segmentu panovaly. Jinak byl ten monopol šokem. Upřímně, nečekal jsem, že by v České republice mohlo být něco takového možné. A druhým šokem bylo, že trval tak dlouho. Přestože všichni věděli, že monopolizace bylo špatné rozhodnutí, návrat k volnému trhu nastal až po dvou letech.

Ale vlak nám neujel. Po celou dobu monopolu jsme v tomto segmentu likvidovali pojistná plnění, udrželi jsme tým specialistů, který se tomuto pojištění věnoval a zůstali jsme v kontaktu s prodejci zdravotního pojištění cizinců.

Jak dnes vnímají Slavii Vaši nejčastější obchodní partneři, tedy makléři?

Když jsem přišel v roce 2017 do Slavie , odborná veřejnost její logo znala, ale byla k ní hodně opatrná. Pojišťovna od té doby ušla velký kus cesty a dnes je zprostředkovateli dobře vnímaná. Bez ohledu na jejich velikost s námi uzavírají smlouvy a ostatní velké pojišťovny s námi chtějí dělat společné obchody.


Mohlo by vás zajímat: Paul Carty: Věřím, že umělá inteligence nikdy nenahradí živého zprostředkovatele


Jsou pojišťováci opravdu tak neodbytní, jak se o nich traduje?

Nemyslím si. Jsou spíš houževnatí. Pojišťovnictví je rozmanitý obor, který předpokládá všeobecný rozhled. Dotýká se automobilů, zdravotnictví, cestování a podobně. A v pojišťovnictví se neustále musíte učit nové věci. Vznikají nové produkty, vyvíjí se legislativa, ale i konkurence. Kdo se neučí, ten odpadne. Úspěšný pracovník pojišťovny proto musí být především houževnatý.

Kde všude dnes máte pobočky a jakou roli hrají v digitální době?

Dnes máme osmnáct poboček. Jsme ve všech krajských městech a nyní se rozšiřujeme i do menších měst. Kamenné pobočky mají z hlediska obchodní strategie Slavia pojišťovny velký význam. Přestože jsme digitální a on-line pojišťovnou, stále je velké procento klientů, kteří dávají přednost osobnímu kontaktu a chtějí mít ve svém městě standardní pobočkou. Věřím, že kombinace on-line světa, elektronických nástrojů a osobního přístupu tvoří ideální mix, který zákazníci ocení.

Čemu dáváte přednost Vy? Aplikacím nebo osobnímu jednání?

Já nerad mluvím po telefonu s robotem, na druhou stranu se někdy chci poradit s živým člověkem. Pro jednoduché úkony nebo obslužnou část už raději volím elektronickou cestu. Takže jsem klasický prototyp klienta Slavie.


Mohlo by vás zajímat: Martin Švec: Nahradí AI živého poradce? Ano! Otázka je, co na to klient


Jak bude vypadat Slavia pojišťovna podle Vašeho názoru, až bude slavit 200 let na trhu?

Myslím, že základní princip pojišťovny zůstane stále stejný. Pořád bude pojišťovat rizika. Otázkou je, o která rizika za těch dalších 45 let půjde. A jaké k tomu bude mít v roce 2068 nástroje. Zcela jistě bude v té době všechno mnohem sofistikovanější.

Slavia pojišťovna podporuje sportovní aktivity. Jaký je Váš vztah ke sportu?

Pocházím ze sportovní rodiny a jako dítě jsem vyzkoušel snad všechny sporty. Největší úspěchy jsem slavil ve veslování, kde jsem se stal i mistrem republiky. Když jsem se hlásil na vysokou školu, chtěl jsem se stát profesionálním trenérem. Se sportem jsem nikdy nepřestal a dodnes ho považuji za výbornou relaxaci po celodenní úřednické práci. Veslování mi dnes nahradil běh.

Děkuji Vám za rozhovor

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články