Jaké jsou aktuální trendy v pojištění aut obecně? Jsou nějaké nové produkty?
V oblasti autopojištění vnímáme obecně jako velmi pozitivní trend nástup digitalizace a přechod na online sjednání. Celý proces sjednání pojištění je rychlý a velmi komfortní a tím, že mnoho klientů zná a používá pro běžné placení platební bránu, tak je zaplacení pojistky na pár kliknutí. Naši obchodníci si na to již zvykli a většina smluv se sjednává zaplacením přes platební bránu. Letos se dále zaměřujeme na zvýšení klientské spokojenosti při řešení pojistné události, kromě jiného i směřováním oprav do smluvních servisů. Nově také nabízíme garanci ceny pojištění.
Mohlo by vás zajímat: Slavia má novou eFlotilu pro makléře
Garance ceny pojištění znamená, že se klienti nemusejí obávat zvýšení sazeb?
Ano, již několik měsíců nabízíme klientům možnost zafixovat si cenu pojištění automobilu na první 3 roky. Stačí si u povinného ručení sjednat limit pojistného plnění 150/150 milionů Kč. V případě havarijního pojištění pak zvolit fixní spoluúčast 5000 Kč. Navíc nemusí platit celou částku hned, ale mohou si zvolit například měsíční platbu, aniž by to ovlivnilo garanci nebo slevy. Nicméně, pokud dojde v tomto období k pojistné události, fixace automaticky končí.
Proč je tato nabídka podmíněna vyššími limity?
Dlouhodobě usilujeme o to, aby byli motoristé kvalitně pojištěni, proto vyšší limity zvýhodňujeme. Při sjednání povinného ručení s limity 100/100 milionů Kč a vyššími nabízíme přímou likvidaci v ceně. Při stejném limitu v kombinaci s havarijním pojištěním získají klienti i unikátní připojištění Výmol, kterým reagujeme na neutěšený stav mnoha silnic. A nyní u limitu 150/150 milionů Kč nově nabízíme garanci ceny, která zároveň přináší další výhodu klientům jezdícím bez nehod.
Mluvil jste i o směřování oprav do smluvních servisů, přinese to klientům nějakou výhodu?
Spolupracujeme se stovkami ověřených smluvních servisů, mezi nimiž jsou jak značkové autorizované, tak kvalitní neznačkové servisy. Ty klientům primárně nabízíme. U nově sjednaných smluv pak navíc ani neuplatníme spoluúčast, pokud klient využije tuto námi navrženou variantu opravy vozidla. Takže kromě toho, že oprava bude provedena v prověřeném servisu v potřebné kvalitě, ještě ušetří několik tisíc korun, které by musel v rámci spoluúčasti zaplatit ze svého.
Mohou řidiči cenu pojištění ovlivnit nějak aktivně, třeba když jezdí bezpečně?
U pojišťovny Kooperativy tomu tak opravdu je. Jednou z možností, jak ovlivnit cenu pojištění vozu, je naše pojištění s aplikací KOOPILOT. Jedná se o jednoduchou aplikaci, kterou si řidič nainstaluje do chytrého telefonu. Ta pak vyhodnocuje styl jízdy, když eviduje například rychlost, razanci zrychlení, brzdění nebo i průjezdu zatáček. A také používání telefonu za jízdy. Pokud řidič jezdí bezpečně, získá část zaplaceného pojistného zpět, tzv. cashback.
Mohlo by vás zajímat: Dohledové zátěžové testy opět prokázaly vysokou odolnost domácích pojišťoven
Jaké výsledky vaši klienti dosahují, snaží se vyjezdit si zpět nějaké peníze?
Výsledky jsou velmi pozitivní. Aplikaci KOOPILOT aktivně využívá přes 30 tisíc klientů. Z jízdních dat vidíme, že 69 % řidičů má skóre vyšší než 90 bodů. Maximum je 100 bodů. A dalších 26 % řidičů má výsledky svého jízdního skóre mezi 80-90 body. Asi 10 % řidičů si vyjezdilo maximální skóre, a tedy 40% cashback. Průměrně klientům kvartálně vracíme 800 Kč, což za rok představuje přes 3 tisíce Kč z pojistného.
Jedna z věcí, kterou aplikace sleduje, je používání mobilního telefonu za jízdy. Co se vám podařilo zjistit?
Velmi zajímavé je porovnat údaje zjištěné z této aplikace s údaji, které získáváme z reálných pojistných událostí. Jednoznačně se prokázalo, že řidiči, které aplikace odhalí, že za jízdy používají telefon, jsou rizikovější, tedy častěji způsobí dopravní nehodu. Podobně na tom jsou řidiči, kteří často agresivně zrychlují nebo brzdí na poslední chvíli. Naštěstí je většina z uživatelů aplikace zodpovědná. Data nám například ukazují, že 95 % uživatelů za jízdy na mobilní telefon ani nesáhne.
Aplikace KOOPILOT jen monitoruje motoristy, nebo je schopná jim i nějak pomáhat?
Aplikace při jízdě klientům i pomáhá. Zobrazuje oblasti častých nehod a rizikových míst, okolí škol nebo nemocnic. Zároveň jim pomůže v krizových situacích, například když vyhodnotí, že klient měl nehodu, automaticky kontaktuje asistenční službu. Operátor klientovi zavolá a ověří situaci, případně vyšle asistenční vozidlo. Následně i usnadní nahlášení škody. Díky aplikaci má klient v hlášence předvyplněné osobní údaje, tedy jméno a příjmení, číslo smlouvy, registrační značka, email a telefon.
Děkuji Vám za rozhovor.
Komentáře
Přidat komentář