Co pro ČPP znamená navýšení minimálních pojistných limitů u povinného ručení, které zavádí nový zákon vstupující v platnost od letošního dubna?
To, že se zvyšují minimální zákonné limity pro újmy na zdraví a škody na majetku ze 35 milionů korun na 50 mi-lionů, je zcela správně. Přibývalo totiž případů, kdy dřívější limity už nebyly postačující. Proto je z podnětu evropské motorové směrnice nová legislativa povinného ručení navyšuje. U nás v ČPP jsme přitom nejnižší limity u nově sjednávaných povinných ručení navýšili právě na 50 milionů korun již před lety.
Většina našich motoristů ale využívá střední variantu, kde jsou limity ve výši 100 milionů korun. A co více, narůstá zájem i o nejvyšší typ povinného ručení, kde jsou limity pro škody na zdraví a majetku ve výši 200 milionů korun. Toto povinné ručení si sjednávají zejména ti motoristé, kteří jezdí častěji do zahraničí.
Mohlo by vás zajímat: Ondřej Kovařík: Open finance jako další krok ve finančních službách
Jak se nová legislativa dotkne těch motoristů, kteří měli sjednané povinné ručení v minulosti a jen na dříve platné minimální pojistné limity?
U těchto motoristů již dochází k automatické změně. S výročním dopisem je informujeme, že v souvislosti s novým zákonem o povinném ručení jsme jim jejich pojistnou smlouvu aktualizovali a navýšili pojistné limity na nové zákonné minimum. Tento postup se samozřejmě netýká jen ČPP, takto postupují všechny pojišťovny, pokud tak již neučinili dříve.
Vyšší zákonné krytí u povinného ručení zvyšuje úroveň pojistné ochrany na silnicích. Je ale pravdou, že sami motoristé mají tendenci se kvalitněji pojišťovat?
Snahu motoristů mít své vozidlo lépe pojištěno vidíme už řadu let. Díky tomu lidé nezůstávají jen u povinného ručení, ale čím dál častěji využívají nejrůznější druhy připojištění. Největší zájem mají motoristé o připojištění skel, prémiové asistenční služby nebo připojištění přírodních rizik, které kryje živelní události včetně poškození kabeláže či srážky auta se zvěří. A není možné nejmenovat samotné havarijní pojištění. To si pořizují nejen majitelé nových a novějších vozidel, ale také čím dál více i motoristé, jejichž auto má takovou hodnotu, kde by jeho poškození či zničení znamenalo citelný zásah do rodinného rozpočtu.
Mohlo by vás zajímat: Petr Hrbáček: Ke klidnému stáří pomůže vhodné pojištění
Jak bohatou máte nabídku připojištění k povinnému ručení?
Nabídku našich připojištění určenou pro motoristy s povinným ručením neustále inovujeme. Nyní máme na výběr již 15 nejrůznějších připojištění s rozličnými kombinacemi pojistných krytí, částek nebo limitů. A klientů, kteří mají sjednaný alespoň jeden z pojistných doplňků k povinnému ručení, je bezmála 70 procent. U nově sjednávaných povinných ručení je ale zájem motoristů daleko vyšší. Na jednu tuto smlouvu již připadá nejméně jedno motoristické připojištění či havarijní pojištění navíc.
Zmínil jste havarijní pojištění. Kdy se vyplatí uvažovat o této pojistné ochraně?
Povinné ručení, jak již název napovídá, je povinný produkt ze zákona. Kryje případy, kdy motoristé způsobí za volantem újmu nebo škodu jinému a odpovídají za ni. A k tomu je dobré si sjednat i zmíněná nejrůznější připojištění. Nebo rovnou havarijní pojištění, kde je mnohem širší ochrana. Povinné ručení je tedy základní pojistnou výbavou, ale havarijní pojištění je jako airbag pro váš automobil.
Toto pojištění si v největší míře sjednávají majitelé nových vozidel, protože kryje škody bez ohledu na to, kdo je viníkem. Ať už by vás potkala havárie, živelná pohroma, nebo si na vaše auto udělal zálusk vandal, pojišťovna vám bude krýt záda. O havarijním pojištění by měli popřemýšlet také ti, kteří si na silnici příliš nevěří, jelikož u horších řidičů je vyšší pravděpodobnost, že auto, například při nehodě, poškodí. Dobrou zprávou ale je, že pokud uvažujete o havarijním pojištění, ČPP umožňuje přenesení bonusu z povinného ručení i na tuto pojistnou smlouvu.
Mohlo by vás zajímat: Počty poradců v prvním čtvrtletí vzrostly
S teplým jarním počasím se někteří motoristé chystají vyrazit do zahraničí svým vozidlem. Co byste jim doporučil, aby neopomněli z pojištění?
Vedle již zmíněných připojištění bych zmínil zejména prémiové asistenční služby. Jejich hlavní předností je bezlimitní plnění v případě všech základních potřeb u poruchy či nehody vozidla, a to nejen v Česku, ale i v Evropě. Součástí je i poskytnutí náhradního vozidla po dobu až 15 dnů a také náhradního ubytování v případě poruchy vozidla. Naprosto ideální pomocník na nadcházející letní dovolené v cizině.
Děkuji Vám za rozhovor.
Komentáře
Přidat komentářVše je subjektivní
Za mě je vždycky nejlepší projít srovnávače, jako je Srovnátor, a porovnat nabídky více pojišťoven.