Poprvé zcela otevřeně o makléřské profesi: pokračování

28.10.2009
Rozhovory
Profese makléře udělala v posledních letech obrovský krok, ale některé problémy jsou stejné jako před 15 lety, kdy vznikla Asociace pojišťovacích makléřů. V rámci diskuse u kulatého stolu na téma Budoucnost makléřské profese, která proběhla na výroční konferenci Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM), to konstatoval její místopředseda AČPM Ivan Špirakus.
Reagujete na komentář
Martin Polák, 30. 10. 2009
Za provize by měl být také servis
Makléře zajímají snad jen ty provize. O nějakém poskytování servisu klientům nemůže být řeči. Jako zprostředkovatel pojištění se setkávám dnes a denně s tím, že pokud požaduje klient po makléři následnou službu, a to hlavně nějakou změnu a pod., je malkéřem odkázán na pojišťovnu,a tento se potom dožaduje servisu po nás, s tím, že ho posílá makléř, a že jsme povinni jim vyhovět. Dokonce se nestydí požadovat po nás, aby jsme jim spočítali varianty pojištění pro jejich klienty. Společnosti jako AWD, Partners a pod., mají takové agenty, kteří se na pobočkách dožadují toho, aby jim byly návrhy pojistek připraveny tak, aby si je jen podepsali a potom jen čekali na zmíněné provize. Tak to vážení je, a ne jinak.
M.Polák
Za provize by měl být také servis
Makléře zajímají snad jen ty provize. O nějakém poskytování servisu klientům nemůže být řeči. Jako zprostředkovatel pojištění se setkávám dnes a denně s tím, že pokud požaduje klient po makléři následnou službu, a to hlavně nějakou změnu a pod., je malkéřem odkázán na pojišťovnu,a tento se potom dožaduje servisu po nás, s tím, že ho posílá makléř, a že jsme povinni jim vyhovět. Dokonce se nestydí požadovat po nás, aby jsme jim spočítali varianty pojištění pro jejich klienty. Společnosti jako AWD, Partners a pod., mají takové agenty, kteří se na pobočkách dožadují toho, aby jim byly návrhy pojistek připraveny tak, aby si je jen podepsali a potom jen čekali na zmíněné provize. Tak to vážení je, a ne jinak.
M.Polák