Dieselgate: Právní náklady pojistitelů právní ochrany převýšily 1,5 mld. EUR


			Dieselgate: Právní náklady pojistitelů právní ochrany převýšily 1,5 mld. EUR
14.7.2023 Škody, Zahraničí

Celostátní svaz německého pojišťovnictví (GDV) zveřejnil informace o nákladech německých pojistitelů právní ochrany, jež vyplývají z tzv. dieselového skandálu. Právní řešení této události stále pokračuje. Přibývají další případy a tím také dodatečné náklady pro pojistitele. V červnu 2023 převýšily jejich náklady 1,5 mld. EUR.

Podstata dieselového skandálu je v tom, že výrobci automobilů jsou zhruba od roku 2015 žalováni kvůli manipulacím při měření emisí. Počet žalob stále roste. Postupně se rozšiřoval i počet dotčených výrobců automobilů. Tím se také německým pojistitelům provozujícím pojištění právní ochrany zvyšují náklady za advokáty, soudní procesy a odborné znalce.


Mohlo by vás zajímat: ČAP: Tiskovým mluvčím asociace se stane Tomáš Pavlík


Podle vyjádření Jörga Asmussena, výkonného ředitele GDV, je dieselový skandál doposud nejdražší škodní událostí v pojištění právní ochrany v Německu. Náklady německých pojistitelů právní ochrany převýšily na konci května 2023 hranici 1,5 mld. EUR. Pro srovnání je možné doplnit, že v únoru 2018 činily tyto náklady 143,4 mil. EUR a v květnu 2021 již 1,06 mld. EUR.

Pokud jde o počet pojistných událostí, tak na konci května 2023 se přiblížil 420 000, což je o 7 000 událostí více než v říjnu 2022. Přitom v únoru 2018 bylo německými pojistiteli právní ochrany řešeno jen 53 049 pojistných událostí, ale v květnu 2021 již 354 200 událostí. Ještě strměji se vyvíjela celková hodnota tohoto právního sporu. Na konci května 2023 dosáhla výše 10,95 mld. EUR. V únoru 2018 byla vykalkulována ve výši 1,2 mld. EUR a v květnu 2021 ve výši 9,1 mld. EUR.


Mohlo by vás zajímat: 1Q 2023:  Ping An reportuje čistý zisk 48,9 %. PZU Group pak 47 %


Průměrná hodnota sporu na jednu „dieselovou“ událost představovala na konci května 2023 26 100 EUR. V tomto případě se např. oproti květnu 2021 v podstatě nezměnila. Tehdy činila 26 000 EUR. Ovšem na počátku právních sporů v rámci dieselového skandálu se průměrná hodnota tohoto sporu pohybovala podle Asmussena okolo 22 500 EUR. Důvodem tohoto vzestupu je ta skutečnost, že v průběhu sporu se do centra pozornosti více dostávala vozidla s vyšší prodejní cenou, jako např. obytné automobily. GDV dále uvádí, že celkově němečtí pojistitelé právní ochrany řeší ročně v průměru přes 4 miliony škodních událostí a na pojistných plněních vyplácejí přes 3 mld. EUR.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články