GČP vyplatila desítky milionů korun za první škody


			GČP vyplatila desítky milionů korun za první škody
20.9.2024 Škody, Pojistný trh

Uplynul týden, během kterého se objevily a postupně dramaticky rostly škody způsobené extrémními lijáky a vzedmutými vodními toky. Generali Česká pojišťovna od pondělí funguje v kalamitním režimu a bleskově zavedla několik desítek opatření, které výrazně zrychlují reakci na katastrofální projevy velké vody napříč službami a procesy. Díky tomu bylo dosud vyplaceno po uzavření škod na účty klientů již 57 milionů korun. Podle ČAP měly celkově pojišťovny v pátek odpoledne nahlášeno 42 500 pojistných události za 6,7 miliardy korun. 

„Naší reálnou ambicí je vyřešit co nejvíce škod na první dobrou tak, abychom výplatu záloh směřovali především k masivním poškozením, kde je zřejmé, že návrat do původní stavu bude vyžadovat enormní úsilí – nejen finanční, ale i časové. Záloha na pojistné plnění v takových případech může dosáhnout až poloviny výše skutečné škody,“ vysvětluje Jozef Hrdý, ředitel útvaru likvidace pojistných událostí Generali České pojišťovny.


Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus: Pojišťovací makléři jsou klíčem k ochraně majetku před povodněmi


Přehled situace 

Následky tzv. velké vody dosud přinesly klientkám a klientům Generali České pojišťovny 14 778 pojistných událostí, u nichž předpokládaná výše pojistného plnění převyšuje 1, 2 miliardy korun! Nástup hlášených škod byl během prvního týdne skutečně dramatický, a to tak, že jich pracovníci pojišťovny v průměru registrovali kolem tří tisíc denně. Vrchol hlášení škod se pak očekává v následujícím týdnu s tím, jak voda na většině míst opadne.

Nejvíce postižený je Moravskoslezský kraj, v němž se dosud registrovalo 6348 pojistných událostí. Následují s 1913 škodami Olomoucký a s 1197 případy Jihomoravský kraj. Ačkoliv je aktuální kalamitní situace spojena s všeobecně používaným výrazem „povodeň“, fakticky z pohledu pojišťovny nejvíce škod způsobila záplava, a to v 7779 případech. Mezi dalšími nejčastějšími živly se objevují následky po prudkých deštích, ale také vichřici. Více viz infografiku.


Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Daňhel: Pojišťovnictví řeší povodňové dilema


Největší počet škod je hlášeno z titulu majetkového pojištění (13 769 škod za 689 milionů Kč), v evidenci jsou také škody podnikatelů, podniků a municipalit (735 škod za 484 milionů Kč), zemědělců (40) a velká voda se podepsala i na 244 nahlášených vozidlech.  Generali Česká pojišťovna přitom odhaduje, že celkový počet škod z velké vody se bude pohybovat mezi 30 a 50 tisíci. Číslo bude postupně zpřesňováno.

GČP vyplatila desítky milionů korun za první škody 1

GČP vyplatila desítky milionů korun za první škody 2

Po telefonu a zejména on-line 

Během prvního týdne byl zpočátku zájem klientek a klientů o hlášení pojistných událostí po telefonu. A to v takové míře, že klientské centrum pojišťovny denně vyřídilo v průměru 1200 hovorů. Na obsluze linky se podílela ve špičkách téměř stovka pracovníků. Vzhledem k tomu, že počet hovorů nyní významně neklesá, bude probíhat registrace škod i přes víkend v prodlouženém čase od 9 do 19 hodin. 

O většině škod se likvidátoři pojišťovny dozvídají díky on-line formuláři na webu Generali České pojišťovny, a to až v 70 % případů. „Tento způsob klientům doporučujeme. Jde totiž o nejjednodušší, a především nejrychlejší způsob nahlášení pojistné události. Díky němu mohou klienti významně urychlit proces jejího řešení,“ vysvětluje Jozef Hrdý. I nadále zůstávají dalšími možnosti registrace škod mobilní aplikace Moje Generali, případně kterékoliv obchodní místo a pobočka Generali České pojišťovny. Variantou je stále také zaslání podkladů poštou.
GČP vyplatila desítky milionů korun za první škody 3

Mobilní stany s pomocí

Už v úterý se na čtveřici lokalit objevily první mobilní informační místa, která byly tou nejrychlejší reakcí, kterou situace v postižených městech umožnila. Specialisté Generali České pojišťovny v nich poskytují potřebný servis spojený s nahlašováním pojistných událostí. Stany se nachází v lokalitách na Olomoucku (Bělá pod Pradědem) a v Moravskoslezském kraji (Ostrava-Přívoz, Kravaře, město Albrechtice, Zátor).


Mohlo by vás zajímat: UNIQA: Škody po povodních rostou. Aktuálně přesahují 240 milionů korun


Stany s pomocí se přitom budou přesouvat podle momentální potřeby. „Jsme v kontaktu se zástupci měst a obcí, kteří nám vycházejí vstříc a v této složité situaci dávají obyvatelům na vědomí, že jsme připraveni na místě pomoci,“ popisuje Zbyněk Dostál, regionální ředitel z Generali České pojišťovny pro Olomoucko, který část aktivit spojených s mobilními stany koordinuje. „Lidé naši přítomnost na viditelných a dobře dostupných místech – nejčastěji přímo u radnic – kvitují. Díky tomu jsem na nich s klienty registrovali stovky pojistných událostí,“ popisuje.

GČP vyplatila desítky milionů korun za první škody 4

Generali Česká pojišťovna má v řadě postižených míst navíc vlastní pobočky, které byly živlem zasáhnuty. Příkladem je Krnov, kde byl ale provizorní provoz již obnoven a lidé místo využívají pro hlášení škod.

Postup hlášení škod – rady

Při nahlášení škody stačí uvést jméno a příjmení, e-mail a rodné číslo. Není nutné znát číslo pojistné smlouvy. Podrobně popište informace o tom, kdy, kde a jak došlo ke škodě a přibližný odhad výše vzniklé škody. Škodu doporučujeme nahlásit prostřednictvím našeho webu, je to nejrychlejší.

Doporučit rovněž můžeme nahlášení škody přes mobilní aplikaci Moje Generali. Další možností hlášení škody je ve všední dny od 8 do 19 hodin telefonicky na čísle 241 114 114 (o tomto víkendu v prodlouženém provozu od 9 do 19 hodin) nebo na jakékoli pobočce či poradenském místě Generali České pojišťovny.

Dokumenty ke škodě lze přiložit ideálně on-line přes webové stránky, mobilní aplikaci Moje Generali nebo přes aplikaci Moje škody. Na tu obdrží klient odkaz přímo od likvidátora až po nahlášení pojistné události. Případně lze zaslat dokumenty na adresu Generali Česká pojišťovna a.s., P.O.BOX 305, 659 05 Brno či odevzdat na kterémkoliv poradenském místě a pobočce. Škody menšího rozsahu je možné kompletně vyřešit bez návštěvy pracovníka pojišťovny už při prvním zavolání na klientskou linku.


Mohlo by vás zajímat: Pillow: Výplata zálohy na základě fotografií


Proveďte fotodokumentaci

Nafoťte všechny poškozené věci ještě před příchodem mobilního technika, až poté odstraňujte následky škody.

  • Čím více záběrů bude nasnímáno, tím lépe.
  • Udělejte také celkový snímek vzniklé škody.
  • Je zapotřebí pořídit fotografie co nejostřejší.

Minimalizujte škody 

Pokud můžete, zabezpečte poškozenou věc tak, aby nedošlo k dalším škodám nebo rozšiřování té již vzniklé.

Připravte si podklady 

Seznam zničených a poškozených věcí s uvedením jejich ceny. Pořizovací nebo jiné doklady k těmto věcem – např. fakturu, účtenku či jiný pořizovací doklad. Fotodokumentaci vzniklé škody.

Kdy začít s opravou škody 

Musíte mít nejprve zdokumentovaný rozsah všech škod. Pokud máte provedenou fotodokumentaci, můžete začít s odstraňováním škod. Je-li to možné a hygienické nebo jiné podmínky to dovolí, uschovejte si poškozené věci pro případnou prohlídku pracovníkem pojišťovny.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články