Nejvíce škod zatím hlásí klienti ČPP z Moravskoslezského kraje


			Nejvíce škod zatím hlásí klienti ČPP z Moravskoslezského kraje
17.9.2024 Škody, Pojistný trh

Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) k dnešnímu dni eviduje přes 1 400 škod s celkovým odhadem ve výši 140 milionů korun. Suverénně nejvíce škod je dle očekávání hlášeno z Moravskoslezského kraje (cca 42 % všech škod), dále pak z kraje Jihomoravského, Zlínského a Olomouckého (shodně po cca 10 %). ČPP již začíná vyplácet pojistná plnění prvním klientům.

Oproti minulému pondělí hlásí call centrum nárůst telefonátů o více než 30 %. V případě hlášení pojistných událostí majetkového pojištění je nárůst oproti minulému týdnu devítinásobný. Nejčastěji klienti volají mezi osmou a devátou hodinou ranní.

Všem klientům pojišťovna vychází maximálně vstříc. V této mimořádné situaci již ČPP zrychlila výplatu záloh i celý proces likvidace, byl navýšen počet mobilních techniků v terénu a byla prodloužena provozní doba infolinky. Výplaty záloh zasílá ČPP klientům na účet v řádu dnů od dodání podkladů. ČPP již začíná vyplácet pojistná plnění prvním klientům. Nejčastější příčiny pojistných událostí jsou povodeň a záplava, pojišťovna eviduje ale i škody ze zatečení atmosférických srážek a vichřice.

ČPP má v zasažených oblastech nejen retailové klienty, ale také pojišťuje firmy a podnikatele, včetně municipalit. Celkové škody zatím není možné odhadnout, nicméně se bude jednat o srovnatelnou pomoc klientům jako při povodních v minulých letech.

Veškeré kontakty a informace, jak postupovat v situaci, kdy vznikla škoda, naleznete zde: https://www.cpp.cz/aktualne/rady-cpp-k-povodnove-situaci-156588

Rady ČPP k povodňové situaci: 

  1. Bezpečnost na prvním místě: Následujte pokyny integrovaného záchranného systému.
  2. Vyčkejte, než se živel uklidní, aby nedošlo k ohrožení zdraví.
  3. Při návratu do zasažené nemovitosti se ujistěte, že jsou uzavřeny přívody vody, plynu a elektřiny.
  4. Dokumentace škod: K soupisu zničených věcí si připravte fotodokumentaci. Když to bude bezpečné, pořiďte fotodokumentaci situace a poškozených věcí. Pokud začnete provádět opravy, vyfoťte stav i před začátkem opravy. Zdokumentujte, do jaké výše záplava vystoupala, důležité jsou celkové pohledy, foto celých místností z několika stran, technologie foťte s detaily (štítek spotřebiče), vyfoťte demontované stavební konstrukce (podlahové krytiny, parkety, obklady stěn apod....). Proveďte laický odhad výše škody.
  5. Nahlášení škody: Škodu nahlaste co nejdříve telefonicky na lince klientského centra: +420 957 444 555, nebo online prostřednictvím formuláře na webu ČPP: https://www.cpp.cz/klientsky-servis/reseni-skody
    • Pokud pojištěný není schopen provést vlastní fotodokumentaci, může si požádat o prohlídku technikem.
    • Připravte si seznam zničených a poškozených věcí a jejich hodnotu.
    • K soupisu poškozených a zničených věcí si připravte fotodokumentaci.
    • Budete potřebovat číslo pojistné smlouvy nebo osobní údaje pro identifikaci smlouvy. Své pojistné smlouvy můžete také najít po přihlášení do Klientské zóny ČPP na adrese: https://moje.cpp.cz. Připravte si také číslo vašeho bankovního účtu pro vyplacení plnění.
    • Pokud je to nutné, požádejte o zálohu na pojistné plnění.
    • Tip pro podnikatele: Připravte si i účetní evidenci a stavy majetku před povodní, včetně zásob na skladě.
  6. Můžete začít s úklidem (i nadále však pořizujte fotodokumentaci, abyste mohli doložit poškozené věci).
    • Odstraňte věci, nebo za pomoci Hasičského záchranného sboru nechte odstranit věci, které by mohly způsobit navýšení škody a pořiďte jejich fotografie – například zlomený strom, nebo spadlý stožár, odnesený altán apod.
    • Co nejrychleji odčerpejte vodu a odstraňte bahno a trosky z objektu a jeho okolí. Dbejte přitom na bezpečnost a dodržujte hygienické normy.
    • Poškozené věci, které by mohly způsobit hygienickou, či ekologickou újmu vyfotografujte a odneste na určené místo pro jejich svoz (zasažené potraviny, uhynulá zvířata, chemikálie apod).
    • Z veškerých prací pořiďte fotodokumentaci.
  7. Příprava na prohlídku: Pokud se jedná o poškozené věci vyšší hodnoty, umístěte je pro prohlídku mobilního technika nebo likvidátora pojišťovny na jedno místo (nevyhazujte je do odpadu).
  8. Sledování průběhu likvidace: Průběh vyřizování můžete sledovat prostřednictvím online aplikace ČPP, ke které získáte přístup po zaregistrování škodní události. 
  9. Vyplacení pojistného plnění: O ukončení likvidace budete informováni dopisem nebo e-mailem, kde bude uvedena výše pojistného plnění a informace o jeho zaslání na váš účet.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články