Počet pojištěných střetů vozidel se zvěří volně žijící v přírodě poklesl v loňském roce přibližně o 2 % na 276 000 událostí (2023: 282 000 kolizí), jak koncem září oznámil Celostátní svaz německých pojistitelů (GDV). Od roku 2014 byla statistika počtu pojistných událostí tohoto druhu pouze třikrát vyšší. Vrcholu ve sledovaném období bylo dosaženo v roce 2019 s 295 000 pojištěnými škodami. Naopak nejméně se se zvěří v Německu bouralo v roce 2014 (238 000).
Mohlo by vás zajímat: Počty poradců ve třetím čtvrtletí: Historický rekord…
Podle GDV činily náklady na pojistné události tohoto druhu loni 1,133 miliardy EUR. Tím loňský rok překonal předchozí rekord z roku 2023 o 4,5 %. Pro srovnání: v roce 2014 vyplatily havarijní pojišťovny ze svých pokladen celkově o polovinu méně. V důsledku toho se průměrná výše škod po nehodě aut se zvěří zvýšila z 3 850 na 4 100 EUR, uvádí GDV. Výše úhrady za škodu od roku 2014 vzrostla o více než 2/3.
Ztráta přibližně pět miliard EUR za dva roky
I přes mírný pokles počtu pojistných událostí komentuje zástupkyně generálního ředitele GDV Anja Käfer-Rohrbach výrazný nárůst průměrné hodnoty škody ze střetu aut se zvěří takto: „Jak ceny za karosářské díly, tak hodinové sazby autoservisů rostou již léta rychleji než všeobecná inflace.“
Vzhledem k tomu, že se tyto vyšší náklady na opravy odrážejí nejen v nehodách s volně žijícími živočichy, ale téměř ve všech pojistných událostech z pojištění motorových vozidel, utrpěly pojišťovny motorových vozidel v posledních dvou letech ztráty v celkové výši přibližně pěti miliard EUR.
Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2024 v Česku dle oPojištění.cz
Kolize se zvěří na silnicích zejména v květnu
Jak také oznámila asociace pojišťoven, počet nehod s volně žijící zvěří se během roku výrazně odchyluje od průměrné frekvence směrem nahoru zejména v měsících květnu (plus 22 %) a dubnu (plus 16 %), ale rovněž v podzimních měsících říjnu, listopadu a prosinci (mezi plus 7 a plus 13 %).
Fáze soumraku jsou obzvláště nebezpečné, protože viditelnost je omezená a zvířata náhle vběhnou na silnici, kde je přijíždějící vůz oslní světlomety, říká Käfer-Rohrbach z GDV. Každý motorista by proto měl s možností výskytu zvěře na silnici počítat a přizpůsobit tomu svoji jízdu.
Komentáře
Přidat komentář