Naši likvidátoři již operují v terénu. Jejich kapacity jsme posílili na maximum. Stále jsou ale oblasti, do kterých se zatím nedá dostat a musíme počkat na povolení vstupu od bezpečnostních a záchranných složek. Ve snaze co nejvíce pomoci lidem ze zasažených oblastí budeme většinu škod likvidovat ve zrychleném řízení bez obhlídky a v případě potřeby jsme připraveni poskytnout klientům zálohy na pojistná plnění. Stačí v hlášení uvést tento požadavek a likvidátor na základě výše škody rozhodne o výši zálohy.
Mohlo by vás zajímat: Nejvíce globálních škod v první polovině roku 2024 způsobily bouře a záplavy
Hlášení o škodách přichází v podstatě z celé republiky. Nejvíce hlášení koresponduje s nejvíce zasaženými regiony jako je Moravskoslezský nebo Olomoucký kraj. Lidé nám hlásí zejména škody z povodní a záplav, poškození předmětů následkem pádu stromů, vytopení domů, sklepů a zahrad, poškození oplocení. Silné přívalové deště způsobily mnohdy zatečení vody do domů přes střechy a následné poškození omítek a stěn. Klienti hlásí také poškození elektrických spotřebičů. Živel neušetřil ani automobily, škody evidujeme ze zatopení nebo poškození následkem pádu stromů.
Nejrychlejší a pro klienty nejjednodušší způsob hlášení škod je online – přes web, případně e-mailem, aktuálně jsme mimořádně posílili kapacity i pro telefonické nahlašování pro lidi bez elektřiny.
Mohlo by vás zajímat: UNIQA: Jak postupovat v případě povodně nebo záplavy?
Při zatopení domu, sklepa či garáže, je třeba provést všechna opatření, aby se zamezilo zvětšení rozsahu škody. Zničené věci však doporučujeme až do provedení obhlídky nevyhazovat – pokud to samozřejmě nevyžaduje bezpečnost nebo hygienické důvody. Vždy je však dobré je nafotit, pořídit video a poslat do pojišťovny. K vyřízení škodné události je nutný soupis poškozených věcí s popisem rozsahu poškození a výše jeho hodnoty.
Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Lenka Slabejová
Došlo-li k poškození motorového vozidla, doporučujeme vše zdokumentovat fotografiemi či videem a počkat na obhlídku pojišťovny, která zjistí rozsah škod. V případě, že je vozidlo nepojízdné, je možné si přes asistenční službu domluvit odtažení vozidla do servisu, který provede jeho diagnostiku.
Přesný návod, jak postupovat v případě povodně či záplavy zasíláme v příloze. Klienti mají tento návod k dispozici na našem webu www.uniqa.cz.
Komentáře
Přidat komentář