UNIQA: Nehoda Tatrabusu na Islandu nejneobvyklejší škodou roku


			UNIQA: Nehoda Tatrabusu na Islandu nejneobvyklejší škodou roku
14.12.2011 Pojistný trh

Během roku 2011 vyřizovala UNIQA pojišťovna desítky tisíc nejrůznějších pojistných událostí svých klientů. Jedna mezi nimi ale vybočuje v mnoha ohledech, a to jak příčinou, tak průběhem s aktivní obětavou účastí samotných postižených, a v neposlední řadě i dobrým koncem, jehož jsme byli v posledních dnech svědky.


Šestého srpna 2011 zůstane pro jedenáct účastníků turistického zájezdu na Island s cestovní kanceláří Adventura nezapomenutelným datem. Toho dne projížděli v expedičním speciálně upraveném vozidle Tatrabus novou trasu, kterou jim krátce předtím doporučil místní průvodce. Cesta vedla vodou po okraji jezera Blautulón poblíž obce Vik. I když cestu před Tatrabusem absolvovala vodou i jiná vozidla, což dokládaly stopy pneumatik na dně, právě Tatrabus se v jedné chvíli propadl níže, začal nabírat vodu a posléze se potopil.


Kritický okamžik dobře odhadl vedoucí zájezdu CK Adventura Roman Kozelka. Jakmile se vozidlo začalo potápět, okamžitě vyzval pasažéry k opuštění auta a organizoval jejich záchranu. Nebylo snadné se rychle zorientovat a dostat se na břeh, zvláště když teplota vody v jezeře nedosahovala ani 10 stupňů. Při přesunu všech účastníků z vody mu byl velmi nápomocen i klient CK Martin Lebeda. Jako profesionální voják účinně podpořil ostatní, aby doplavali na břeh a osobně pomohl několika dezorientovaným spolucestujícím. Vedoucí zájezdu Roman Kozelka a Martin Lebeda využili i poté svých zkušeností z extrémních situací a poskytli ostatním pomoc a podporu.


Ihned po události byla kontaktována asistenční služba UNIQA pojišťovny, u níž je Adventura pojištěna už od roku 1999, a řadí se mezi její nejvýznamnější klienty mezi cestovními kancelářemi. Další postup s ní byl průběžně konzultován a koordinován. Po návratu do ČR se rozběhlo vyřízení škody, které probíhalo paralelně z cestovního pojištění (zachraňovací náklady, škody klientů CK na zdraví a na majetku), povinného ručení Tatrabusu (zejména odpovědnost za škody na okolním prostředí způsobené potopením vozidla) a havarijního pojištění Tatrabusu (škoda na vozidle samotném). Jednotlivé škody byly likvidovány postupně tak, jak byly nahlášeny a dokladovány. V tuto chvíli je už valná většina nároků odškodněna, probíhá už pouze likvidace posledních dohlášených nároků z povinného ručení. Dosud bylo vyplaceno CK Adventura a jejím klientům pojistné plnění ve výši dva a čtvrt milionu korun.


Jen díky duchapřítomnosti a obětavosti vedoucího zájezdu Romana Kozelky a klienta CK Martina Lebedy se nestalo z této události tragické neštěstí. Za to patří oběma odvážným mužům velký dík. Zranění, která účastníci dobrodružného zájezdu utrpěli, byla spíše drobná. Z čistě pojistného hlediska tak dokázali tito dva muži svým činem ušetřit UNIQA pojišťovně velmi podstatné částky.


Dobrou zprávou na konec je i fakt, že se během podzimu podařilo zejména díky rychle vyplacenému pojistnému plnění od UNIQA pojišťovny poničený Tatrabus nejen vylovit, ale i opravit a znovu zprovoznit, aby už od příštího týdne sloužil dalším turistickým skupinám na zájezdech cestovní kanceláře.

UNIQA

Zdroj: UNIQA

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články