Do dnešních 13 hodin registruje UNIQA pojišťovna celkem 220 škod v úhrnné hodnotě asi 45 milionů korun: větší škodou je zatím vyplavená diskotéka na Smetanově nábřeží v Praze, kde se odhaduje výše asi na 2 miliony korun. "Máme nahlášeno asi 4 případy s více než milionovým odhadem a další zhruba desítku se škodou více než půl milionu korun. Očekáváme hlášení škod i z několika obcí na Berounce a Vltavě, které jsou u nás pojištěny a byly velkou vodou zasaženy. Zatím nejsou u nás rovněž hlášeny škody z větších podniků, na to je stále brzy. Stejně tak zatím nemáme nahlášeny škoda na zdraví osob. Předpokládáme i škody z pojištění proti přerušení provozu.," uvedla Eva Svobodová z pojišťovny UNIQA a dodala: "Poškozeným klientům nabízíme možnost čerpat zálohy na pojistná plnění. Zažádají-li si, dostanou finanční prostředky obratem na účet v bance a mohou ihned zahájit obnovu. "
Pojišťovna udělala rovněž projekci očekávaných hlášení škod a jejich výše, přičemž vycházela hlavně z velké povodně 2002. Z dat zachycených v souvislosti s velkou vodou 2002 vyplývá, že do tří dnů po začátku povodně byla nahlášena asi třetina škod, nicméně spíše těch relativně menších. Do dvou týdnů lidé nahlásili do UNIQA už asi 75 % škod. Zhruba po týdnu od začátku povodně dramaticky vzrostla odhadovaná výše pojistného plnění - to souvisí se škodami v hlavním městě a dále na sever republiky s větší koncentrací obyvatel i ekonomické činnosti podél vody.
V dalších dnech a týdnech se už odhad výše škod pohyboval lineárně. Do měsíce bylo nahlášeno téměř 90 % vzniklých škod . "Vzhledem k tomu, že letošní povodeň má podobný plošnější katastrofický a také delší průběh a kulminuje rovněž postupně podle polohy na jednotlivých tocích od jihu a západu na sever, předpokládáme podobný scénář. U bleskových povodní např. z roku 2010 byl průběh jiný, protože hlavní ničivá vlna trvala jen opravdu v řádu hodin, maximálně třeba jeden den, a byla dost regionálně omezená," uvedla Svobodová.
Samozřejmě je třeba ale zohlednit, jak rychle se od roku 2002 rozvinuly komunikační technologie a připojení k internetu - klienti masově používají on-line hlášení škod. Mimo jiné UNIQA registruje za poslední 4 dny skokový nárůst stažení on-line aplikace na smartphone, která klientům rovněž umožní pohodlné a operativní nahlášení škody, a to 24 hodin denně. To může přinést zrychlený přísun hlášení do pojišťovny a celkové urychlení procesu likvidace povodňových škod.
UNIQA
Komentáře
Přidat komentář