„KB Pojišťovna se už více než deset let drží mezi pěti nejvýznamnějšími pojišťovnami českého trhu v oblasti životního pojištění. Na konci roku 2023 jsme v této oblasti dosáhli 8% tržní podíl v hrubém předepsaném pojistném,“ říká generální ředitel a předseda představenstva Gaël Loaëc.
Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Klienti pojišťoven, držte si peněženky!
„Rok 2023 byl velmi příznivý pro naše rizikové produkty. V neživotním pojištění oproti roku 2022 došlo k nárůstu o 23 % a v rizikovém životním pojištění o 13 %. Za zmínku stojí i skutečnost, že jsme zvýšení zaznamenali jak v rámci skupiny KB, tak i ve spolupráci s externími partnery, kde jsme například v majetkovém pojištění dosáhli meziroční růst o 65 %,“ hodnotí loňský rok předseda představenstva.
„Výkon našich životních produktů s investiční složkou loni významně ovlivňovaly vysoké úrokové sazby, které znevýhodňovaly dlouhodobé investiční produkty s garantovanými úrokovými sazbami. Pomocí vlastních finančních rezerv jsme navýšili zhodnocení klientům, abychom tyto produkty zatraktivnili. S proaktivní pomocí distribuční sítě KB se nám tak podařilo situaci zvládnout,“ dodává generální ředitel a předseda představenstva Gaël Loaëc.
Dobře se dařilo zajištěným fondům Stabilita, kdy v loňském roce do třech emisí klienti vložili více než 2,5 miliardy korun. V závislosti na druhu produktu KB Pojišťovna připsala klientům za rok 2023 zhodnocení v rozsahu od 1,7 % u stávajících smluv po 5 % u smluv nových. Celkové investice do investičního životního pojištění činily 4 miliardy korun.
Mohlo by vás zajímat: ČNB k vykazování činnosti distributora pojištění v roli tzv. Managing General Agent
Strategickým cílem KB Pojišťovny je dále posilovat pozici v oblasti životních a neživotních rizikových pojištění a zároveň udržet stabilní úroveň v oblasti investičního životního pojištění. To má v dlouhodobějším horizontu významný a pozitivní dopad na profitabilitu.
„Pokračujeme také v digitalizaci a v rozvoji on-line služeb pro klienty. Od sjednání jednotlivých produktů přes změny v době jejich trvání až po možnost hlášení pojistných událostí. Chceme klientům zjednodušit využívání našich produktů a zbavit je zbytečné administrativy. Zároveň pro ně chystáme řadu novinek, které představíme letos. Například v cestovním a také v životním pojištění,“ uzavírá generální ředitel a předseda představenstva Gaël Loaëc.
KB Pojišťovna je součástí finanční skupiny Komerční banky. Kompletní výroční zprávu lze nalézt na internetových stránkách ZDE.
[27000]
*KB Pojišťovna je obchodní značka, kterou Komerční pojišťovna, a.s., (poskytovatel produktu) používá k marketingové komunikaci.
Komentáře
Přidat komentářPodíl na zisku
Prosím ještě o informaci, kolik z výsledku použila KB jako podíl ze zisku a vrátila ho zpět klientům?