V životním pojištění dále pokračuje trend daleko rychlejšího tempa růstu běžně placeného pojistného, které vzrostlo o 6,7 %, zatímco jednorázově placené pojistné nepatrně kleslo. Jiné ukazatele však vidíme v obchodní produkci pojišťoven za rok 2006, jež se sice zvýšila o krásných 12,6 %, ale kde objem pojistného běžně placených uzavřených smluv se dokonce o 2 % snížil, zatímco u těch jednorázově placených vzrostl skoro o 23 %. U počtu uzavřených smluv pak vidíme meziroční pokles téměř o 18 %. Přesto počet smluv v kmeni životního pojistného celkem již překročil 10 milionů.
Při pohledu na jednotlivé hráče na trhu vidíme meziroční 12% pokles České pojišťovny, která si však 28% podílem na trhu stále udržuje dominantní postavení. Následují Kooperativa s 13,3 % a ING Životní pojišťovna s 12,6 % a „velkou pětku“ doplňují ČSOB Pojišťovny a Pojišťovna ČS, které se blíží 10% podílům.
Tato pětice pojišťoven tak zaujímá téměř tři čtvrtiny celého trhu životního pojištění. Z těchto velkých hráčů má zejména neuvěřitelný úspěch Pojišťovna ČS s více než 80% nárůstem (gratulace nejen panu řediteli Zapletalovi), 12% růst ČSOB Pojišťovna, přes 6 % si polepšila ING Životní pojišťovna (donedávna National Neederlanden) a růstu o téměř 4 % dosáhla i Kooperativa. Optikou těchto údajů jistě znalý čtenář nahlédne i do příčin protichůdnosti ukazatelů běžně a jednorázově placených produktů.