Celkové předběžné tržní údaje 2024 publikovala asociace už začátkem března. Nyní jsou k dispozici konečné údaje VVO za loňský rok. V přímém tuzemském pojišťovnictví vygenerovaly společnosti na předepsaném pojistném celkem 21,41 miliardy EUR (2023: 20,34 miliardy EUR). To znamená meziroční nárůst o 5,3 % ve srovnání s rokem 2023, a současně další zrychlení dynamiky pojistného. V předchozím srovnání 2023/2022 činil plus 4,7 % a v 2022/2021 to bylo +4,1 %. Meziroční tempo 2021/2020 vykázalo navíc 3,4 %.
Mohlo by vás zajímat: Anketa Pojišťovna roku 2024 zná vítěze. Osobností trhu je Martin Žáček
Asociace také opět zveřejnila údaje o tom, jak byl objem pojistného 2024 rozdělen mezi jednotlivé společnosti na rakouském trhu. S ohledem na 2 desetinná místa bylo 17 společností schopno meziročně zlepšit své podíly, 14 zaznamenalo pokles a 11 si ponechalo své zastoupení beze změny.
6 z 10 EUR na pojistném generovala "velká čtyřka"
UNIQA v roce 2024 po 2 letech růstu podílu tentokrát něco ztratila. S 20,72 % a náskokem o necelá 4 % před druhou společností v pořadí je však stále jasně nejmocnější pojišťovnou v zemi. Na druhém místě zůstává Wiener Städtische s nárůstem na 16,79 %, následovaná Generali, která také posílila na konečný podíl 13,73 %.
Čtvrtá společnost Allianz Elementar nedokázala navázat na růst z předchozích let a s 6,51 % se v roce 2024 opět vrátila na dohled hodnotě dosažené v roce 2022. Allianz Elementar Životní (Leben) – ta je na 14. místě – také mírně ztratila a měla 1,64 %. Celkově má skupina Allianz podíl na trhu něco málo přes 8 %. "Velká čtyřka" tak dohromady dokázala přinést téměř 60 % celkového objemu rakouského pojistného.
Mohlo by vás zajímat: Acrisure míří mezi globální lídry. Nová investice podpoří akvizice a vývoj
Další TOP 10
Páté místo patří Donau Versicherung. Ta v posledních letech trpěla neustálými ztrátami. V roce 2024 se jí ovšem podařilo tento trend prolomit a mírně vzrůst na 4,40 %. Společnost Grawe zaznamenala v posledních letech trvalý vzestupný trend, který pokračoval i v roce 2024: společnost dosáhla podílu 3,70 % a posunula se o jedno místo na 6. příčku. Místa 7 až 10 jsou obsazena – v tomto pořadí – společnostmi Zürich, Merkur, Ergo a Helvetia. Zatímco Zürich mírně ztrácí, zbývající 3 značky posilují. Všechny jsou nad hranicí 3 %.
Komentáře
Přidat komentář