Čeští makléři ve formě. Zprostředkovali pojistné za 22 miliard


			Čeští makléři ve formě. Zprostředkovali pojistné za 22 miliard

Objem pojistného, které pro své klienty loni zprostředkovaly makléřské firmy sdružené v Asociaci českých pojišťovacích makléřů (AČPM), stoupl na více než 21,926 miliardy korun, což ve srovnání s rokem 2015 znamená nárůst o 2,6 %. Rozhodující část, tedy plných 88 % z celkového objemu obchodů tvořilo neživotní pojištění, které je tradičně doménou pojišťovacích makléřů.

Asociace českých pojišťovacích makléřů sdružuje jak velké společnosti se zprostředkovaným pojistným přesahujícím miliardy korun, tak i menší makléřské firmy (seznam členů na www.acpm.cz). O postupující koncentraci trhu (akvizice, slučování firem, rozšiřování sítí) svědčí fakt, že na prvních deset největších členů AČPM připadá 74,5 % celkového zprostředkovaného pojistného za rok 2016. 

Pokud jde o spolupráci s pojišťovnami, naprostou většinu pojistného v novém obchodu (podle metodiky ČNB) – přes 90% – zprostředkovali členové AČPM v roce 2016 u domácích pojišťoven, z nichž nejsilnějšími partnery jsou Kooperativa, Česká podnikatelská pojišťovna, ČP, Allianz, Generali, ČSOB Pojišťovna, UNIQA či AIG (nyní Colonnade).


Mohlo by vás zajímat: Brexit optikou GDV: Zachovejme chladnou hlavu


Celkem členové AČPM sjednávali v roce 2016 pro své klienty pojištění u 91 domácích a zahraničních pojišťoven. Tato diverzifikace svědčí o tom, že členové AČPM umísťují své obchody s hlubokou znalostí nabídky pojistných produktů na trhu, což je z pohledu klientů velmi vítané. V roce 2016 tak členové AČPM zprostředkovali na 549 tisíc pojistných smluv, poskytovali práci 5 173 osobám a působili v 884 kancelářích v ČR a ve 13 zahraničních zastoupeních. 

Za pozitivní bilancí AČPM stojí především zvýšená kvalita služeb poskytovaných členy AČPM, kteří pro své klienty zajišťují nejen komplexní identifikaci rizik a nezávislý návrh jejich pojistného krytí, včetně výběru nejvhodnějšího pojistitele, ale také odbornou podporu při správě pojistky a vypořádávání případných pojistných škod. V této souvislosti je třeba zdůraznit, že pojišťovací makléř pracuje vždy na straně svého klienta, se kterým uzavírá smlouvu o odborné činnosti (na rozdíl od agenta, což je obchodní zástupce pojišťovny).

Zdroj: AČPM

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články