Finanční produkty zajišťující životní rizika a výpadek příjmu domácností tvoří nedílnou část trhu českého pojišťovnictví. Tato oblast se v posledních letech rychle vyvíjela, tvořily se nové produkty, možnosti zprostředkování i pojistitelná rizika. Studie USF ČR uvádí přehled, kde můžeme vidět počáteční masivní nárůst a následný pokles. Boom životního pojištění byl po roce 2006 tvořen hlavně tzv. jednorázovým pojistným, které je stanoveno na celou dobu pojištění a platí se jednorázově, většinou při počátku pojištění. Tento druh pojištění je zpravidla sjednáván přímo na pobočkách pojišťoven a bank a často nesprávně nahrazuje investiční fondy.
Běžně placené pojistné, které se platí pravidelně v domluvených obdobích (s měsíční, pololetní či roční frekvencí) naopak v době nárůstu jednorázového pojistného stagnovalo.
Studie uvádí, že zatímco pojišťovny každoročně zaregistrují až 1 milion nových pojistných smluv o životním pojištění, celkový počet smluv dlouhodobě klesá.
Podle studie obchody s běžně placeným životním pojištěním po předchozím nárůstu a stádiu stagnace v poslední době dospěly k mírnému poklesu. Hlavním „tahounem“ trhu bylo především jednorázové pojistné, ale i přes nárůst v tomto segmentu došlo k poklesu v celkovém počtu sjednaných smluv. Za posledních pět let trh utrpěl pokles v součtu o více než čtvrtinu existujících smluv.
Komentáře
Přidat komentář