Pozitivní vývoj prodeje životního pojištění v Německu se letos formoval právě díky velkému zájmu o jednorázové životní pojištění. Nově uzavřené "jednorázovky" by mohly letos dosáhnout 27 miliard eur (v roce 2009 to bylo 20,8 miliard eur).
U klasických smluv nelze tak dramatický vývoj pozorovat. V předešlém roce tyto smlouvy zaznamenaly růst o šest miliard eur.
Dramatický růst jednorázových smluv je stejně jako u nás i u našich sousedů předmětem kritiky. Předmětem spekulace je viditelně krátkodobá kapitalizace, nabízená prostřednictvím tohoto produktu. Svaz německých pojišťoven zdůrazňuje, že v průběhu letošního roku dosáhl objem jednorázovek víc než poloviny všech smluv o životním pojištění. Svaz důrazně upozorňuje, že přísliby významného zhodnocení investovaných prostředků jsou v roce 2010 mimořádně nejisté.
Pro srovnání: v roce 2004 dosáhl podíl jednorázového životního pojištění u nově uzavřených smluv jen 37,8 % (průběžné smlouvy dosahovaly v té době 62,2 %). Zlom nastal o rok později, kdy "vítězily" jednorázovky (59,7 %). V loňském roce to již bylo 77,6 % proti 22,4 %. Letos je odhad 82 % proti pouhým 18 procentům
VersicherungsJournal.de
Komentáře
Přidat komentář