Allianz sází na Indii a robotiku


			Allianz sází na Indii a robotiku
8.9.2017 Spektrum, Zahraničí

Allianz si zvolila pro průkopnický rozvoj svých automatizovaných operací Indii. Uvědomuje si, že globální pojišťovací průmysl je pod tlakem digitalizace a že musí myslet na svou budoucnost. Tu bude významně ovlivňovat výsledek aktivit v Indii.

Allianz, která patří k největším světovým pojistitelům, využívá v městě Trivandrum, které leží na jihu země, 100 webových robotů – softwarových programů, které mohou realizovat úkoly s minimální nebo žádnou lidskou podporou. Například zpracovávají pojišťovací aplikace pro globálního průmyslového pojistitele v rámci skupiny Allianz, tj. společnost AGCS (Allianz Global Corporate & Specialty).    

Indický projekt Allianz je opravdu  mimořádný. Cílem je vybudovat kompetenční odborné centrum robotiky pro všechny podnikatelské jednotky Allianz. Ve městě Trivandrum působí celkem 3 400 zaměstnanců. Určitá skupina z nich představuje jádro modernizační strategie Allianz, která má reagovat na všechny změny, jež přináší do pojišťování internet.


Mohlo by vás zajímat: Nejčastější formy kyberzločinu? Krádež osobních dat a falešný e-shop


Vývoj projektu Trivandrum je kritickou zkouškou pro Olivera Bäte, předsedu představenstva, který se uchopil otěží Allianz před více než dvěma roky.  Bäte, který má 52 let a dříve odpovídal za resorty financí a operace v západní a jižní Evropě, musí totiž zajistit, že Allianz, založená před 127 lety, bude prospívat i ve věku automatizovaných online prodejů nebo řízení rizik, jež řeší stroje.

Mnozí investoři drží palce, aby Bäte s roboty v Indii uspěl. Je celkem jednoduché pochopit proč. Přestože provozní zisk Allianz zůstal v minulém roce stabilní, neboť dosáhl výše 11 mld. EUR (13 mld. USD), tak výnosy se snížily o zhruba 3 mld. na 122 mld. EUR. Když  Bäte v roce 2015 nastoupil, zavázal se, že připraví a bude realizovat program k oživení a digitalizaci celé společnosti Allianz. Jeho základy se nyní budují v Trivadrumu.


Mohlo by vás zajímat: Kde jsou nejhorší díry na silnicích v Česku?


Podstata aktivit Allianz v Indii je mnohem širší než outsourcing a snižování nákladů. Je to spíše o hledání cesty, jak plně nebo částečně automatizovat různé aspekty pojišťovací činnosti. Proto tým usídlený v Trivandrumu pracuje s umělou inteligencí a vyvíjí softwarové aplikace pro distribuci a péči o zákazníky a experimentuje s novými modely řízení rizik. Služby, jež indické centrum již nabízí v Indii a ve Velké Británii, budou brzy nabízeny globálně. V Trivandrumu se vytváří know-how a osazenstvo centra doufá, že se jednoho dne stanou testovací fabrikou pro celou Allianz.

300 zaměstnanců Allianz usídlených v Indii pracuje na vylepšení a zefektivnění jednoho z klíčových prvků softwaru, tj. informačního (obchodního) systému Allianz (The Allianz Business System). Tento systém je používán společnostmi Allianz v celém světě, a to ke kalkulaci pojistného a pro likvidaci pojistných událostí, přičemž jeho verze se v jednotlivých zemích liší. Z tohoto důvodu by měly být postupně nahrazeny aktualizovanou a harmonizovanou verzí, jež bude kódována v Indii. Počítá se s tím, že tato nová verze bude brzy nasazena ve východní Evropě a poté v dalších oblastech světa. To ovšem vyžaduje lépe integrovat samotnou Allianz se 70 dceřinými společnostmi, které měly dlouhodobě právo si budovat vlastní systémy. Nejdříve se ale musí zjistit, jaké technologie tyto dceřiné společnosti používají a do jaké míry jsou kompatibilní se zbytkem Allianz. Pak se budou nutně muset adaptovat na jednotnou verzi.


Mohlo by vás zajímat: „Biblický“ Harvey: Škody přesáhnou 125 miliard dolarů


Nový duch technologií tažené součinnosti jde rukou v ruce s centralizací, kterou technologie umožňují. Například AGCS sjednává pojištění s průmyslovými klienty v celém světě, přičemž všechna příslušná data jsou zpracovávána v Trivandrumu. Vzhledem ke shromáždění obrovského množství údajů, například od věku výrobních zařízení  až po pravděpodobnost zemětřesení v příslušné lokalitě, mohou zaměstnanci Allianz a roboti z dálky určit rizika spojená s pojišťováním v podstatě jakéhokoli velkého podnikatelského záměru.

Na rozdíl od jiných typů pojištění se u průmyslového pojištění Allianz projevuje rostoucí trend.  Přijaté pojistné se v roce 2016 zvýšilo na téměř 8 mld. EUR. AGCS proto potřebuje v celém světě získat zkušené rizikové manažery. Ovšem centralizované pozice rostou rychleji než kterákoli dceřiná společnost ve světě. Jen od ledna 2017 bylo v Trivandrumu přijato 800 nových zaměstnanců.

Určitou představu o dosavadní činnosti centra Allianz si lze učinit z pracovní činnosti jednoho z veteránů, kterým je paní Smitha Nair.  Náplní její činnosti je spravovat pojištění domácích mazlíčků ve Velké Británii. Jde o lukrativní obchod s ročním přijatým pojistným zhruba ve výši 250 mil. GBP. V pojistném kmeni Allianz ve Velké Británii je 1,2 mil. zvířat, přičemž tři čtvrtiny domácích mazlíčků nejsou pojištěny, takže společnost vidí v budoucnu značné příležitosti. Její tým v Trivandrumu se snaží pracovat co nejefektivněji a spoléhá na digitalizaci a roboty. Paní Nair doufá, že se díky jejich nasazení bude moci koncentrovat na stěžejní manažerské úkoly.

Zdroj: Handelsblatt Global

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články