Já, robot, aneb lidé se před strojem nestydí


			Já, robot, aneb lidé se před strojem nestydí
24.8.2017 Technologie

Generální ředitel společnosti Europ Assistance Vladimír Fuchs komentuje nástup technologií v kontextu vývoje v oblasti asistenčních služeb. Jaký je jeho názor?

Před dvěma lety jsem psal, že operátoři asistenčních linek nebudou ještě dlouho plně nahrazeni technikou, roboty nebo chatboty. Nástup nejmodernější formy automatizace provozu je ale významně rychlejší a již dnes je v několika zemích realitou. Například italská pobočka Europ Assistance denně odbaví více než 500 asistenčních odtahů automobilů zcela bez intervence operátora. A podobné projekty již sledujeme i v dalších našich sesterských společnostech. 

Technika nemůže v tak emočně vypjaté a nouzové situaci, jako jsou asistenční zásahy při nehodách a poruchách, dosáhnout lepších výsledků než lidská bytost. Nelze přece nahradit lidské emoce, schopnosti, vcítění se do situace zákazníka a rozhodování při asistenčních zásazích – napovídá lidská přirozenost. Analýza provedených zásahů z téměř ročního provozu v Itálii však naznačuje opak.


Mohlo by vás zajímat: GDPR aktualita: Zveřejněny návrhy dvou zákonů


Spokojenost robotem odbavených zákazníků je vyšší. Jako jeden z hlavních důvodů své zvýšené spokojenosti po odbavení automatem zákazníci uvádějí, že nemusí po nehodě komunikovat s člověkem. Potřebují okamžitě a profesionálně zajistit pomoc, ale trochu se stydí hovořit o nehodě, kterou buď sami způsobili, anebo by na ně jako na viníky mohlo být pohlíženo. Nechtějí operátory obtěžovat svou potřebou a situací. Dalším důvodem pro vyšší spokojenost je zvládnutí moderní metody a pozitivní pocit z vyřešení situace bez cizí pomoci. 

Také v České republice jsme v minulých šesti měsících představili inovace, které silniční asistenci v našem podání posouvají do budoucnosti. Prvními pilíři jsou plný GPS tracking intervenčních partnerů a funkce rozpoznávání mluveného slova (speech analytics) na telefonické ústředně. Další inovace jsou již ve vývoji a předpokládáme, že plně automatizované zásahy na českém trhu představíme již v první polovině roku 2018.


Mohlo by vás zajímat: Unikátní aplikace: Digitální lékař nonstop k dispozici


Lidské emoce, schopnost vcítit se do situace zákazníka a rozhodování koordinátora však nebudou nikdy zcela nahrazeny ani v České republice. Již nyní víme, které zásahy je výhodné automatizovat a které druhy autoasistence budeme i nadále zajišťovat osobní empatickou komunikací koordinátorů. 

V budoucnu se z našich koordinátorů stanou specialisté. Kromě neautomatizovaných oblastí tradiční asistence budou intervenovat při řešení složitějších zásahů, při eskalacích a také v situacích, kdy zákazník preferuje tradiční formu zajištění pomoci. Stále větší roli bude také hrát i rychle se rozvíjející technika a funkce komunikačních systémů automobilů.

Vladimír Fuchs

Generální ředitel, Europ Assistance

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články