Unikátní aplikace: Digitální lékař nonstop k dispozici

Mnichovská zajišťovna (Munich Re) vyvinula aplikaci „Digitální lékař“. Je to inteligentní on-line servis pro pojišťovny a současně další milník v integrovaném zdravotním systému pro klienty.

Znáte to také – najednou se objeví potíže, na které je potřeba rychle reagovat. Tak například začervenání očí, horkost, svědivé dráždění, slzení. Takové symptomy mohou mít různé příčiny: podráždění, přílišná zátěž, alergie, ale také bakteriální nebo virové záněty. Každou z nich je třeba léčit trochu jinak. Co dělat, aby se potížím přišlo na kloub rychle, jednoduše a bez dalších komplikací?

Munich Re přináší přesvědčivou odpověď na tuto otázku: aplikaci Digitální lékař. Inteligentní katalog otázek založený na algoritmech zjišťuje symptomy a případná individuální data uživatele. Poté konkretizuje obraz onemocnění. Na základě zadaných dat poskytne podle přání dotyčného pacienta lékařskou radu telefonicky, pomocí videa nebo přes chat.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Papežštější než papež


K lepšímu posouzení stavu lze přiložit i další zdravotní dokumentaci (lékařské zprávy, laboratorní výsledky, rentgenové snímky apod.). V případě potřeby lze klienta předat návazně odbornému lékaři z okruhu smluvních ordinací pojišťovny.

Od jara 2017 testuje aplikaci Digitální lékař na 5000 zákazníků. U výsledků algoritmu se zatím jedná o léčebná doporučení, která ještě nemohou zcela nahradit konzultaci se skutečným lékařem. Dalším krokem však bude certifikace aplikace jako medicínského produktu.

Díky aplikaci získají všichni zúčastnění

Díky aplikaci disponuje pojišťovna mobilním servisním nástrojem pro zákazníky, jenž se průběžně aktualizuje a umožňuje intenzivnější vzájemné spojení. Kromě toho jsou takto generovaná data o zdravotním stavu využitelná k přesnější a aktuálnější modelaci a ocenění rizik pro pojišťovny i zajišťovny. Další dlouhodobou výhodou je to, že bude-li aplikace náležitě využívána, má potenciál snížit náklady, protože včasný postup může vést k odbourání části výdajů na návštěvy pacientů v ambulancích a lékařské ošetření.


Mohlo by vás zajímat: UNIQA přichází s novým pojištěním dronů


Hlavně je Digitální lékař se svým 24hodinovým servisem pádnou odpovědí na potřeby zákazníků pojišťoven: operativní vyjasnění diagnózy a případně snadné napojení na příslušného odborného lékaře – tedy kroky, které jsou často spojeny s delšími čekacími lhůtami.

Dosavadní odezva uživatelů aplikace je velmi pozitivní. Ukazuje se zřetelně, že Digitální lékař umožňuje novou formu vztahu k pojištěným klientům. V centru zájmu je reakce na přání zákazníka, aby měl nekomplikovaný a co nejvíce přímý kontakt se svým pojistitelem v tak citlivé oblasti, jakou je jeho vlastní zdraví.

Munich Re ve funkci manažera zdraví

Role pojišťovny se dnes výrazně mění. Moderní technologie ovlivňují jeho prostředí, přičemž požadavky a nároky klientů na rozsah a kvalitu služby rostou. Munich Re reaguje na tento vývoj, a sází nyní na úzkou souhru digitálních zdravotních řešení, která sahají od klasických medicínských komponent až po prvky v oblasti životního stylu, jakým je třeba výživové poradenství. Zkrátka tvoří integrovaný systém, v němž vystupuje jako digitální manažer zdraví pro pojišťovny a koncové klienty.


Mohlo by vás zajímat: TOP 10 pojistných trhů v roce 2016


V tomto všestranném vyváženém komplexu jde o více než jen o náklady na pojistné události. Jde o smart spojení digitálních řešení, která aktivně podporují zdraví a žádoucí životní styl zákazníků, a současně přispívají k lepšímu řízení rizik v pojišťovnách.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články