Dodává, že pokoj, v němž byli ubytováni, byl jednoznačně určený pro personál hotelu. Sprcha byla totiž tak malá, že se v ní člověk těžko otočil. Pohled z maličkého přízemního okna směřoval na parkoviště plné vyřazeného nábytku. To ale nebylo všechno. V noci se pokojem vydali na pochod hordy mravenců a směřovaly přímo do postelí.
Jak vypadala taková noc, snad není třeba dodávat.
Rady přímo od právníků D.A.S.
Po probdělé noci běželi Nováčkovi do recepce a snažili se pokoj vyměnit. Hradecká cestovní kancelář na místě delegáta neměla a tak postižení volali do CK. Ani to však nebylo úspěšné.
"V tu chvíli jsme si vzpomněli na pojišťovnu D.A.S.“, dodala paní Nováčková. "Vědeli jsme, že D.A.S. pojišťovna právní ochrany provozuje tísňovou linku právního poradenství. A tak jsme tam zkusili zavolat," vysvětlila.
Právníci D.A.S. cestovatelům doporučili, aby zjištěné nedostatky řádně zdokumentovali pro pozdější vyřízení reklamace v cestovní kanceláři. To se také stalo. V případě, že účastníků zájezdu je víc, pak je dobré získat i jejich čestné prohlášení, vysvětlil právníci D.A.S.
Co dělat po skončení dovolené?
V našem případě nevyřídila cestovní kancelář reklamaci v průběhu dovolené (klienty se nepodařilo přestěhovat do lepšího pokoje). Je tu tedy otázka, co má v takovém případě následovat?
Tady je odpověď: Po návratu z dovolené lze žádat cestovní kancelář o poskytnutí přiměřené slevy z ceny zájezdu. Ale pozor! Reklamaci je nutné uplatnit u cestovní kanceláře bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 3 měsíců od skončení zájezdu.
Po uplynutí této lhůty právo na reklamaci zaniká!
Co je ještě dobré vědět
Na přiměřenou slevu je však nárok pouze v případě, kdy cestovní kancelář porušila své povinnosti vyplývající z cestovní smlouvy. Při sjednávání cestovní smlouvy proto D.A.S. doporučuje věnovat obsahu smlouvy zvýšenou pozornost a zároveň nahlédnout i do smluvních podmínek. Jedná se o několik stránek drobného písma, které zpravidla zůstávají naprosto mimo zájem nadšeného cestovatele, ale podrobněji upravují poskytované služby a podpisem cestovní smlouvy s nimi zákazníci vyslovují souhlas. Při pozdější reklamaci pak mohou být nemile překvapeni, co je obsahem těchto dokumentů.
A jak cestovatelům v této situaci je možné pomoci? D.A.S. pojišťovna právní ochrany, a.s. provozuje tísňovou linku právního poradenství, která je k dispozici 24 hodin denně a nastalou situaci je možné okamžitě konzultovat pro doporučení prvotního postupu a zajištění důkazů. Následně pak pojišťovna zajistí právní pomoc pro uplatnění slevy z ceny zájezdu, a to v případě neúspěchu mimosoudního jednání i soudní cestou.
A to nejlepší nakonec: náklady právního zastoupení advokátem i náklady soudního řízení jsou hrazeny společností D.A.S.

Komentáře
Přidat komentář