Sloupek Kateřiny Lhotské: Cestovní kanceláře opět na scéně

27.6.2016
Komentáře
Minulý týden rozhodoval Ústavní soud jeden letitý spor mezi klientem zkrachovalé cestovní kanceláře a pojišťovnou. Asi nikoho nepřekvapí, že šlo o stížnost klienta na výši pojistného plnění neodpovídající částce, kterou on zaplatil za neuskutečněný zájezd. Ke krachu inkriminované cestovky došlo už před pěti lety, tedy dávno před platností novely zákona o podnikání v cestovním ruchu, která tento neuralgický bod (snad) upravila. Vzhledem k letitosti sporu tak lze pochopit, že se Ústavní soud zachoval konzistentně a rozhodl obdobně jako v analogickém případě vloni. Tedy, že pojišťovna má povinnost plnit i nad rámec sjednaných limitů. Podotýkám, že výraz „lze pochopit“ v žádném případě neznamená „lze souhlasit“. Ale budiž.
Přidejte na komentář