I ten je totiž také mrtvý, a i v jeho případě sledujeme velké úsilí přesvědčit veřejnost, že tomu tak není. Ránu z milosti mu zasadil nástup Donalda Trumpa do prezidentské funkce a následný odklon USA od „zelené politiky“. Přesto se však evropská vrchnost snaží onoho mrtvého koně buď oživit, nebo alespoň zabránit tomu, aby si jeho úmrtí lidé všimli. Nejspíš tím chce získat čas, aby mohlo „zelenými penězovody“ protéci co nejvíce peněz. A jak konkrétně postupuje? No přeci stejně, jako se oživují mrtví koně. Posuďte ostatně sami…
Mohlo by vás zajímat: ČAP: Za zahraniční dovolené pojišťovny Čechům vyplatí ročně přes miliardu korun
Obstarat si větší bič
Upraví se evropská legislativa tak, aby ještě více postihovala ty, kteří nejsou dostatečně „zelení“ a „udržitelní“. Čímž se jim samozřejmě zvednou náklady a oni budou méně konkurenceschopní. Což pak bude vydáváno za důkaz životaschopnosti „zelené ekonomiky“.
Založit pracovní skupinu pro analýzu koně
V zakládání komisí, subkomisí, výborů, podvýborů, nadvýborů a podobných celků je evropská vrchnost mistr nad mistry. Ty pak produkují mraky „analýz“ a „studií“, jejichž společným znakem je to, že byly vytvořeny podle hesla: „výsledek je předem dán“.
Vytvořit strategický plán pro oživení mrtvého koně
Tento plán bude vytvořen na základě „analýz“ vytvořených skupina podle předchozího bodu. Což předurčuje jeho kvalitu.
Navštívit jiná místa a podívat, jak se tam jezdí na mrtvých koních
Výborná záminka pro to, aby vybraní jedinci létali po světe a vyměňovali si zkušenosti s aplikací „zelené politiky“ v různých koutech světa. Ostatně to je přesně důvod, proč se každoročně pořádají klimatické konference OSN.
Zvýšit standard kvality pro jízdu na mrtvém koni
Jinak řečeno snížit obecné standardy tak, aby jich mohly dosáhnout i „udržitelné“ produkty. Třeba prohlášením, že není větší pochoutky než pražení cvrčci.
Založit výcvikový kurz a naučit lidi lépe jezdit na mrtvých koních
Ideální je začít u dětí a nacpat jim do jejich hlaviček zkazky o „klimatické apokalypse“. Ale stranou nemohou zůstat ani dospělí, které je třeba vychovávat reklamou a do firem vedle povinných kurzů BOZP a požární ochrany zavést i ty o „udržitelnosti“. Jenomže lidé stále odolávají a odmítají zblbnout. Bude třeba přitlačit…
Prohlásit, že žádný kůň nemůže být natolik mrtvý, aby se na něm ještě nedalo jezdit
Neboli najít důvody, proč není možné nechat „zelené penězovody“ vyschnout…
Uvolnit dostatečné prostředky na zvýšení výkonu mrtvého koně
Zvýšení výkonosti „zelené ekonomiky“ je jedním z těchto důvodů…
Zdvojnásobit příděly krmení
A jak jinak zvyšovat výkonnost „zelené ekonomiky“ než zdvojnásobením peněz, které se do ní cpou, aby se udržela co nejdéle v chodu. I když… Nebude zdvojnásobení málo?
Povýšit jezdce
Současné evropská vrchnost se své „zelené politiky“ jen tak nevzdá. Takže jedinou možností, jak se jí zbavit, je její povýšení. Ale kam s ní? Paní Uršula by se mohla stát velvyslankyní EU na Marsu. Vzhledem k tomu, že jde o rudou planetu, bude zavedení „zelené politiky“ do tamních podmínek výzvou hodnou jejího formátu.
Přes všechny výše uvedené pokusy však jednoho krásného dne nastane situace, kdy už nebude možné popírat, že je Green Deal opravdu mrtvý. Jak se k tomuto faktu postavit? Existují dvě možnosti:
Prohlásit, že mrtvý kůň byl už od samého počátku cílem
Jinak řečeno, že „zelená transformace“ skončila triumfálním úspěchem, což jen potvrdí správnost realizovaných kroků a efektivní využití vynaložených prostředků. Tedy těch, které mezitím prohučely „zelenými penězovody“ a skončily v těch „správných“ kapsách…
Mohlo by vás zajímat: Vlog Petra Zámečníka: Jste v záplavové oblasti? Možná vás i pojistí…
Zapírat, že kdy nějaký kůň vůbec existoval
To je trochu náročnější, nicméně ve světě, kde lze platnost fyzikálních zákonů změnit hlasováním v evropském parlamentu, nikoliv nerealizovatelné.
Nejspíš vám ve výše uvedených receptech jeden zásadní chybí. A dokonce si o něm myslíte, že by byl ze všech nejlepší. Tedy ten, co znali už staří Dakotové – z mrtvého koně prostě slézt. Proti tomu jsou však naprosto kategoricky šéfové stájí.
Každý den „jízdy“ na něm je pro ně totiž dobrý…
Komentáře
Přidat komentář