Evropská komise původně chtěla, aby povinné ručení platili majitelé všech motorových vozidel určených primárně pro přepravu, bez ohledu na jejich charakter a též na to, jestli jezdí na pozemní komunikaci nebo soukromém pozemku.
Proti tomu se postavili poslanci Evropského parlamentu již v lednu při projednávání ve výboru pro vnitřní trh a ochranu spotřebitelů (IMCO). Ve středu jim za pravdu dala na plenárním zasedání i naprostá většina jejich poslaneckých kolegů.
Mohlo by vás zajímat: Přikryl a Čechová: Co přináší revize motorové směrnice?
„Vztahovat povinné ručení automaticky na každé vozítko, které má motor či motorek, je nesmysl," řekla česká europoslankyně Dita Charanzová, která je zpravodajkou daného materiálu a bude o něm nadále jednat s členskými státy. „Vyhráli jsme teď bitvu, nevyhráli jsme válku," zdůraznila Charanzová (za ANO) v rozhovoru s ČTK a ČRo. "Pevně věřím, že tak jak jsem přesvědčila tady kolegy, tak se mi to samé podaří se členskými státy," dodala.
Europoslanec Jiří Pospíšil (TOP 09) uvítal schválení návrhu směrnice včetně vyjmutí elektrokol, elektrokoloběžek a segwayů. „Nebude tedy bráněno rozvoji stále oblíbenějších alternativních způsobů dopravy v centrech měst ani nebude ohroženo pořádání nejrůznějších motoristických soutěží," zdůraznil s tím, že by se povinné ručení nemělo vztahovat ani na motorová vozidla, která se účastní motoristických závodů.
Komentáře
Přidat komentář