Španělská cesta. Hegemonie bankopojištění


			Španělská cesta. Hegemonie bankopojištění

Banky, respektive bankovní pobočky, se ve Španělsku staly nejsilnějším kanálem pro prodej pojistných produktů. Bankopojištění tak odsunulo pojišťovací agentury a pojišťovací makléře na druhé místo. Prodejní síla bank je pozoruhodná zvláště v životním pojištění. Za hlavní faktory úspěchu se pokládá úzké sepětí s prvotním bankovním obchodem a cenová politika bez kompromisů.   

Španělské bankopojištění zprostředkovalo v roce 2016 pojistné ve výši 27,1 mld. eur. Přírůstek oproti předchozímu roku dosáhl senzačních 29 %. Dynamika růstu v bankopojištění byla tím pádem více než dvojnásobně vyšší než dynamika celého španělského pojistného trhu, který vzrostl v roce 2016 o vynikajících 12 %, čímž se Španělsko stalo nejrychleji rostoucím pojistným trhem v Evropě.  

Tržní podíl bankopojištění se díky nadměrnému růstu pojistného zvýšil v roce 2016 o více než 5 procentních bodů na 42,5 %. Z prvního místa vytlačené pojišťovací agentury a pojišťovací makléři zprostředkovali pojistné ve výši 26,8 mld. eur při růstu o 3,3 % ve srovnání s předchozím rokem. Jejich tržní podíl se snížil o 3 procentní body na 41,9 %. Obzvláště dominantní je bankopojištění u nové produkce, neboť zde zprostředkovalo téměř dvě třetiny objemu pojistného. Na agentury a makléře připadlo jen 29 %. 


Mohlo by vás zajímat: Svobodný trh? V Indonésii, Turecku a Argentině to neplatí


Posun bankopojištění na první místo v rámci prodejních kanálů zajistily především výsledky v životním pojištění. Pojistné životního pojištění na celém španělském pojistném trhu se v roce 2016 zvýšilo o 22 % na 31,1 mld. eur. Neomezeným lídrem trhu s tržním podílem přes 30 %  byl životní pojistitel VidaCaixa, který svá pojištění sjednává výhradně přes přepážky banky Caixabank. V roce 2016 vzrostl tržní podíl bankopojištění o 6 procentních bodů na 73 %. Na agentury a makléře připadla pouze jedna pětina zprostředkovaného pojistného a dlouhobě má jejich podíl klesající tendenci.  

Nicméně tržní podíly bankopojištění rostou i v neživotním pojištění, kde se pojistné celkového trhu zvýšilo v roce 2016 o 4,5 % na 32,7 mld. eur. Bankopojištění začíná prohlubovat své úsilí v neživotním pojištění teprve v posledních letech. V roce 2016 vzrostl jeho tržní podíl o jeden procentní bod na 13 %.  První místo v této třídě pojištění zaujímají agentury a makléři a tržním podílem 61 % v roce 2016.


Mohlo by vás zajímat: Jak jsou evropské pojišťovny aktivní v on-line prostředí?


Úspěch bankopojištění ve Španělsku je dán zejména účinným propojením prodeje pojistných produktů s každodenním obchodem bank. Všechny španělské úvěrové instituce mají buď své vlastní pojistitele, nebo strategické svazky s pojišťovacím průmyslem.

Na základě z toho plynoucích lukrativních příjmů představuje pojišťovací obchod klíčovou oblast obchodu bank. Nabídka pojistných produktů má silnou vazbu na bankovní obchody. Například atraktivní podmínky hypotečních úvěrů jsou vázány především na sjednání příslušného životního pojištění nebo důchodového pojištění.  

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články