Asistenční služby už neodmyslitelně patří nejen k pojištění motorových vozidel


			Asistenční služby už neodmyslitelně patří nejen k pojištění motorových vozidel
22.12.2020 Tiskové zprávy

Asistenční služby většina pojišťoven nabízí hlavně u havarijního pojištění, povinného ručení nebo cestovního pojištění. V poslední letech se rozšiřují také do oblasti pojištění domácností a nemovitostí. 

„Klientům v pojištění motorových vozidel pomůžeme nejen u nehody, poruchy, ale také v případě, že například potřebují vyprostit z příkopu či natankují špatné palivo. Naše asistenční služba má první zkušenosti i se zásahy u elektrických vozidel. V případě nenadálé havárie v domácnosti pak klientům zajistíme služby řemeslníků jako je elektrikář, instalatér, plynař, topenář, sklenář, zámečník ale také případné IT konzultace,“ vypočítává šíři služeb Jiří Cita, ředitel Centra Likvidace pojistných událostí v pojišťovně Kooperativa. 


Mohlo by vás zajímat: Letadla na zemi: Pojistitelům hrozí kumulace rizik


Asistenční služby pro Kooperativu zajišťuje společnost GLOBAL ASSISTANCE. Každoročně vyráží asi na 70 tisíc zásahů, hlavně u pojištění vozidel. U pojištění majetku se jedná o cca 4 tisíce zásahů ročně. Nejčastěji vyjíždí asistence v letním, dovolenkovém období, a pak v zimě. Nejčastěji volají klienti asistenci k poruše vozidla, tyto zásahy představují téměř 80 % výjezdů. „V téměř polovině zásahů naše asistence řeší poruchy motoru, pak poškozené pneumatiky, problémy se spojkou nebo automatickým startem vozidla. A každoročně se nám ozve přes 500 klientů, kteří potřebují asistenci, protože natankovali nesprávné palivo, nebo přes 150 klientů, kterým palivo došlo a využívají asistenci k jeho dovozu,“ představuje problémy motoristů Jiří Cita.     

Počet asistenčních zásahů každoročně roste. A samozřejmě se občas objeví i kuriózní zásahy. „Naše asistenční služba například zaregistrovala požadavek klienta, kterému se na dálnici porouhalo vozidlo. Jednalo se o asijského spoluobčana. Snažili se zjistit, kde se nachází. Klientova češtinu ale byla na velmi špatné úrovni, a přestože kolegové z asistenční služby zkoušely všechny možné dotazy, tak odpověď stále zněla „My tady na dálnice, všude moc aut jezdit.“ Po asi minutě, kdy se neposunuli dále, požádal operátor o předání telefonu někomu jinému, kdo mluví lépe česky… klient jej předal a první věta od jeho spolucestujícího zněla: „My tady na dálnice všude moc aut jezdit“. Samozřejmě se nám je nakonec podařilo lokalizovat a asistenční vozidlo k němu dorazilo,“ představuje jeden z úsměvných zásahů Jiří Cita.    


Mohlo by vás zajímat: 3Q 2020: SCOR má zisk 135 mil. €. Crédit Agricole Assurances vzrostl kmen


A přidává ještě jeden, který na první pohled působil banálně, ale nakonec se výrazně zkomplikoval. Klient volal asistenční společnost, že potřebuje vyměnit kolo po defektu. Zatímco čekal na zásahové vozidlo, rozhodl se, že to zkusí sám a dal auto na hever. Bohužel umístil hever tak nešťastně, že se mu auto svezlo a sjelo do příkopu. „Takže ve výsledku jsme ke klientovi museli nejdříve vyslat vyprošťovací vůz, a pak jsme až měnili kolo,“ usmívá se Cita.

Zdroj: Kooperativa

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články