Postcovidové pojišťovnictví: Posílí kooperace a digitalizace


			Postcovidové pojišťovnictví: Posílí kooperace a digitalizace
29.10.2020 Zahraničí

Amazon a Google se během pandemie důrazně přihlásily o slovo sféře pojišťovnictví. Jak jsme už dříve uvedli, více než 4 klienti z 10 by byli ochotni sjednat si pojištění právě u těchto technologických gigantů. To nutí pojišťovny v mnoha ohledech změnit přístup.

Hlavní pozornost musí pojistitelé zaměřit na oblast digitalizace a současně se snažit navázat smysluplné kooperace s InsurTech firmami, a ještě lépe rovnou s technologickými obry. Píše se o tom v novém vydání World Insurtech Report od poradenské společnosti Capgemini. Studie se opírá o kvantitativní a kvalitativní dotazování tradičních pojišťovacích společností a firem ve sféře InsurTechu. Celkem odpovídalo 175 vysokých manažerů na 26 trzích světa.


Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2019 v Česku dle oPojištění.cz


COVID-19 jako silný impuls

Koronavirová pandemie zasáhla dílčí sektory pojistného trhu různým způsobem. Všechny oblasti ale zaznamenaly změny v chování stávajících zákazníků. A proměnil se také způsob v získávání nových klientů. Google nebo Amazon nastavily laťku v tomto ohledu laťku velmi vysoko. Ať už se jednalo o zabezpečení procesů, případně o reakční lhůty nebo intuitivní obsluhu požadavků tyto firmy nabídly spotřebiteli ze své podstaty špičkové služby.

Efekt? Zatímco ještě v roce 2016 byla potvrzena ochota pojistit se u technologických firem u 17 % respondentů, v dubnu 2020 by k takovému kroku bylo ochotno celých 44 % dotázaných. Ještě na počátku tohoto roku činil podíl připravených ještě „jen“ 36 %. Aby tedy tradiční pojistitelé zůstali konkurenceschopní, musí výrazně pokročit ve zlepšení své proklientské orientaci, inteligentních procesech, produktové flexibilitě i otevřených ekosystémech.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Kde jsi zdravý rozume aneb slepice ve volném výběhu…


Připravenost ke spolupráci

Hranice mezi pojišťovnami, InsurTechem, BigTechem a technologickými partnery se bude čím dál více stírat. Capgemini detekoval rostoucí ochotu aktuárů ke spolupráci v branži pojišťovnictví. Větší zájem o spolupráci mezi InsurTechem a pojišťovnami je pořád ještě na straně mladých firem (83 % dotázaných chce kooperovat s pojišťovnou). Roste však i na straně pojišťoven (67 %). Kooperaci s firmami specializovanými na technologie si přeje 85 % zástupců InsurTechu. A konečně užší propojení s BigTechem si umí představit více než 60 % pojistitelů a více než 60 % manažerů z řad insurtech firem.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články